• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Skräp, nu är kissen halt på ena frambenet! Jag hoppas att han bara sträckt sig, jag är orolig att den hemska fyraåringen som var här på besök idag var för hårdhänt mot honom i ett obevakat ögonblick. Till exempel så satt vi och fikade och helt plötsligt hörde vi honom skrika. Ja då hade hon stängt in honom i transportburen i hallen! Jäkla unge.

Snigeln, jag jobbar visserligen på KI men på den administrativa sidan så jag vet inte så mycket om djuren i övrigt!

• fru AM

Ett stycke babyvernissage avklarad ... Kul men pust! vilket jobb!

Menyn:
    (Hemmagjord)tapenade och crostinis

Getostbollar (med vinkokta sultanrussin, rullade i krossade digestivekex) se recept: www.systembolaget.se/MatochDryck/Drinkar/Syrliga/Tilltugg/getostrussinbollar.htm
    Systembolaget har ju en trålande guide för just detta med drinkar & tilltugg. Finns även som bok (den har vi)

Tunnbrödssnurror med renstek och pepparrotsphiladelphiaost

Lappis ägg- och anjovisrullar

Fetaost & vattenmelon på tandpetare

Kryddrostade nötter (curry-. cayenne- & äpple)

Grissinipinnar

Det folk gillade bäst var getostbollarne och de curryrostade nötterna - även om allt tydligen var gott (jag sprang mest hit o dit o försökte prata med folk så jag smakade inte på allt!)

Men det var en mycket lyckad tillställning!

Telis skrev 2009-06-13 21:46:23 följande:
    [citat] AM, jag har fått jordgubbar över. Kommer du ihåg dom där jordgubbarna du gjorde för ett tag sen, vad var det nu du blandade dom med, kardemumma, balsamvinäger och ...? [/citat]
    Råsocker!
  • passionsblomman

Den jäkla ungen har säkert klämt kissens tass i luckan till buren för den var antaglligen intesugen på att vara i den och ungen troligen inte kvick nog...

BrudSommar2006 skrev 2009-06-14 20:08:18 följande:
    Skräp, nu är kissen halt på ena frambenet! Jag hoppas att han bara sträckt sig, jag är orolig att den hemska fyraåringen som var här på besök idag var för hårdhänt mot honom i ett obevakat ögonblick. Till exempel så satt vi och fikade och helt plötsligt hörde vi honom skrika. Ja då hade hon stängt in honom i transportburen i hallen! Jäkla unge.Snigeln, jag jobbar visserligen på KI men på den administrativa sidan så jag vet inte så mycket om djuren i övrigt!
  • Fru FruLLan

Hejsan tjejer
    Försökte komma in igår och gratta till att lappis nu är blasto-bärare!

vad härligt att det var ett ägg som klarat sig och kunde ploppas in. Håller nu sjuuukt hårt i tummarna för att det ska fästa och stanna i 9 månader!!!!!
    Hoppas hoppas hoppas

AM
    Lät som ett himla trevligt kalas! Skönt att kunna pusta ut efter.
    Gillar verkligen ordet babyvernissage så passande.

Angående djurförsök så vet jag att ett stort läkemedelsföretag ca 3,5 mil söder om stockholm har just hundar
    beaglar närmare bestämt. Hemskt

BS: Hoppas att kissens tass är okej. Låter som det sista en nykommen liten kisse vill stöta på när den håller på att acclimatisera sig dock... vilda 4 åringar!
    Hur är det med illamåendet?

Telis: Hur är det med ditt illamående? Bättre hoppas jag.

Frejan: hur har helgen gått? ont? Hoppas du klarar av att ta det lugnt och vara stilla!

Kängu: Hur har det gått. Har du lyckats klämma ut lillekängun i helgen som önskat?
    Jag hade ju lämnat in en beställning på att roffe skulle komma den 14e men det har inte blivit så, så klart. Även fast jag har hyggligt ont just nu...
    Men det lär dröja
    kanske bra eftersom jag har psykologtid i morgon kl 11 (tror jag det var....)

Nåja, idag har vi iallafall köpt en tvillingvagn äntligen. Hurra. Så nu slipper roffe åka papperskasse!

Kram till er alla.

• fru AM

Intresseklubben är i uppror!

Jag glömde rapportera ett tilltugg: vi hade på buffébordet även serranolindade persikoklyftor med liten ricottaklick.

Puh! Intresseklubben andas ut och antecknar febrilt!

• fru AM

Lycka till-kram inför psykologbesöket imorgon, Frullan!!!

Känns tryggt att veta att Roffe slipper ligga i konsumkassen! VAd blev det för vagn? Baby Travel Jogger?

Frullan igen: hade du UVI?

• Telis

AM, råsocker var det ja. Tack!

Frullis, åååååh vad jag hatar djurförsök. Och särskilt på beaglar. Jag har haft en beagle själv, världens sötaste och goaste. Jag skulle kunna knäcka testiklarna med nötknäckare på varenda en som håller på och plågar beaglar.

Det är skitjobbigt med illamåendet, trots att jag nog inte har det alls lika jobbigt som BS. Jag kräks ju inte. Jag mår toppen på morgnarna, sen mår jag lite halvkackigt hela dagen och på kvällen är det riktigt svårt att få ner något annat än filmjölk. Jag hoppas verkligen att det går över snart så att man kan njuta lite. Jag saknar min matlust, det är ju så roligt att äta gott.

Håller tummarna för att det blir ett bra besök hos psykologen imorgon!!

• fru AM

Vickan: vill du ha en lista på alla förslag jag fick från alla trådisar också? Säg bara JA i såna fall!

• Telis

Dom där seabanden jag fick av gulliga Frejis hjälper ingenting vad jag märker men jag hoppas få lämna över dom som en staffpinne till Lappis om ett par veckor.

Svar på tråden Livets stora och små frågor