• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Lapinette, hur är det, svärmor har varit här rätt mycket vid det här laget och har sett det mesta eller?

Det verkar bli sol imorgon, vågar man hoppas på det tro.

Liten, trist att bli blöt trots regnkläder, vi köpte ett Didriksons-regnställ till Iris men hon blir dyngsur i baken. Vi har letat efter hål men hittar ingen läcka och sömmen bak är limmad och inte sydd men ändå blir hon genomblöt så det är bara att slänga dem. Tur att vi hade en omgång regnkläder till, från Lindex, men det är ju bra att ha en omgång hemma och en på dagis så nu måste jag skaffa nya någonstans.

• BrudSommar2006

Nenne, hm, vår katt skulle också vara rumsren, han var det tydligen innan han kom till oss, men inte längre vad det verkar, suck.

• BrudSommar2006

Muggles, så bra att det fungerar så bra att ha Moa hos era bekanta! Iris säger också ofta att den av oss som inte är hemma är på jobbet.

• nennesjuttioåtta

BS
    Men han kom ju nyss så han kanske känner sig lite orolig fortfarande? har ni samma kattsand som de hade?

• muggles

Jag köpte ett billigt regnställ (no name) förra våren i stl 74-80 och det kan Moa fortfarande ha Förstår inte hur de räknade stl för det är fortfarande ganska stort men det har hållit hur bra som helst. Förra året kröp hon ju runt i det och det har fortf inte gått sönder.

BS: byt BM om hon är kass. Inte för att du behöver en BM - vi kan ju allt redan

• BrudSommar2006

Nenne, jag hoppas så att ni får till det där plusset efter sommaren (förresten en mycket bättre tid att bli gravid på än nu!), men om jag var som du så skulle jag göra som Lapinette och satsa på en Cicci-graviditet!

• nennesjuttioåtta

BS
    naturligtvis! Om man får välja så!

• BrudSommar2006

Nenne, nej, det är det jag misstänker, att vi inte har samma kattsand så jag ska inhandla ny idag. Eller rättare sagt, jag misstänker att han är van vid kattSAND, vi kör med toalätt-pellets. Mina två tidigare katter började använda det på en gång utan problem, och mammas och pappas katt också, men de var ju omplaceringskatter alla tre och det är kanske skillnad för en liten en.

• kängu

Förresten, lite OT: Visst baseras föräldrapenning på den inkomst man haft en viss tid (6 månader eller vad det är) innan man börjar ta ut den?? Jag tror inte jag kommer plocka ut någon FP nu, för jag får ju ändå nästan inget ( så är det när man skaffat sig en utbildning och blir med barn direkt, suck). Tänkte istället spara den tills senare (eller att maken kan vara hemma lääääänge). Men om jag vill plocka föräldrapenning om t.ex. två år, så baseras den väl på inkomsten jag har då, och inte inkomsten jag hade när jag födde barnet?
    Jag vet att jag kan ringa försäkringskassan o fråga, men tänkte att det säkert är ngn av er kloka kvinnor som vet

• muggles

BS: har ni börjat med potträning? Igår när Moa skulle bada så kissade hon två ggr på golvet men verkade inte riktigt bry sig om att hon blev blöt (hon hade ju inga kläder på sig iofs). Härom dagen hade hon dock sagt till maken att "bajs bajs" men när han kollade i blöjan så var det ingen bajs. Sedan upprepade hon det så han tog henne till badrummet för att byta blöjan men väl där så var det inget i blöjan. Men när hon kom in i badrummet bajsade hon Kan hon förvarna fler ggr så kan man ju sätta henne på pottan nästa gång. Jag vet inte men jag har ingen lust att hon ska springa omkring och kissa i lägenheten...

Svar på tråden Livets stora och små frågor