• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

God morgon!
    Lappis, nu håller jag tummarna att din lilla blast gillar miljön i livmodern än i värmeskåpet och delar sig ordentligt för att bli en liten bebis. Den starkaste av alla frysisar

Är din svärmor på besök i Stockholm? Hur länge stannar hon? Var hon inte här förra gången ni gjorde ett försök på CvL eller minns jag fel?

Muggles - vilka supersöta bilder på Moa du har på FB och hur glad hon blir

A M - skönt att babyvernisage blev lyckad och sonen var artig viktigt att börja med rätt uppforstran i tid, men vissa har det med sig i blodet

Kängu - har du några känningar att förlossningen börjar närma sig?

Frullan - lycka till hos psykologen, hoppas att du träffar någon som är bra. Vad blev det för vagn?

Telis - prova Postafen mot illamåendet, det hjälper nog bättre än seabands. Att man mår mest illa på kvällarna har min barnmorska sagt är helt normalt och rätt så vanligt... fast jag gillar inte ordet normalt i sådana sammanhang.

BS - hoppas att det inte är någonting allvarligt med kissen. Han lär nog sig att undvika fyraåringar illa kvickt, misstänker jag.

• muggles

Själv snoppade (!) jag av maken igår kväll för jag var så trött. Sedan kunde jag ändå inte somna så då höll jag på att ångra mig Får kanske se till att en styv uppgift görs idag istället höhö *gubbskrockar*

• BrudSommar2006

Telis, de där seabanden gjorde varken till eller från för mig heller. Trist nog fungerar Lergigan inte riktigt lika bra den här gången som förra. Filmjölk var ett bra tips, ska inhandlas! Jag mår inte jättebra på morgonen heller men helt klart är kvällarna värst, ju tröttare jag är, ju sämre mår jag. Jag skulle behöva sova eftermiddag för att klara kvällarna, men, men. Känns inte så avslappnat att lägga sig under skrivbordet...

På onsdag ska jag i alla fall på inskrivning så får vi se vem jag får den här gången.

• muggles

Frejis: allt är normalt enl barnmorskor...

• muggles

Förresten kan jag verkligen rekommendera konceptet att dumpa sitt barn hos kompisar för att få sovmorgon. Byta barnvaktartjänster är hur bra som helst! Nästan inget extra jobb att ta hand om två barn för de roar sig ju bättre själva än var och en för sig.

• BrudSommar2006

Jag är lite orolig för inskrivningen faktiskt för igår hade vi bekanta hemma som just fått sitt tredje barn och hon berättade att den BM hon hade haft nu sista gången hade varit den trevligaste, inget fel på de andra men de hade inte varit så bra att hon brytt sig om att be om samma igen för nästa graviditet. Sedan upptäcker vi så klart att jag ska till den hon hade första gången. Jag orkar inte med en usel BM till!

• Frejis

När det gäller djurförsök är jag spontant absolut emot det, tycker att det är jättehemskt och dessutom på hundar samtidigt förstår jag Sweets argument när det gäller mediciner och forskning. Hm, jag behöver kanske fundera lite mer på det, eller?

Ska bli lite mer ego i stället Myomtillståndet har för tillfället gått in i en spännande fas, dvs det gör inte alls så ont som förut och jag kan gå lite längre och lite fortare än förut. Det känns i alla fall jätteskönt

• BrudSommar2006

Muggles, blir inte Moa ledsen när hon vaknar på morgonen och inte känner igen sig eller personerna hon är hos? Iris går bara med på att vara hos människor hon känner väldigt väl så det blir bara barnvakt av mormor och morfar och farmor och farfar för vår del.

• BrudSommar2006

Frejis, ge dig nu inte ut på en massa utflykter och få ont igen, kom ihåg VILA!

Djurförsök, hm, är nog mer inne på Sweets linje, kanske för att jag jobbar där jag gör, kanske för att jag är otroligt ego och väljer min egen hälsa först? Just hundar känns i och för sig extra jobbigt men jag visste inte att det fanns saker som bara gick att testa på dem som inte fungerade på t ex möss.

• fru AM

Hektor fortsatte artighetsfrenesin genom att sova 8 timmar i sträck i natt! Tjoho!

Muggles: jag tror faktiskt maken gjorde merparten av tilltuggen - men jag kanske gjorde 40% ... OCH sprang iväg till Sophiahemmet med Hektor så han fick sin ROTA-virusvaccination (söndagsöppet!). Man var rätt utmattad igårkväll kan man säga! Men lite rull i sänghalmen blev det ändå

Vi tänkte att folk kanskekanske skulle ha med sig en liten blomma (som man brukar på vernissage) men de kom ju med paket! Det blev värsta presentbordet. Det hade vi inte räknat med. Så nu ska här skrivas tackkort!

Svar på tråden Livets stora och små frågor