• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Fast när jag åkte hem från akupunktören så satt en liten adopterad flicka (Kina tror jag) framför mig. Hon och mamman var så himla söta och gulliga att jag kände att det är helt rätt att adoptera.

• fru AM

Självklart hoppas vi att lilla Blasten vill gosa in sig i din livmoder och stanna där i 9 månader. *håller alla tummar*

Ni verkar ha en bra plan hur som helst!

Stor kram och ha en lugn och mysig lördag. Vi ska fixa inför partyt imorgon - ett av tilltuggen blir ditt tips (rullarna med ägg o sardeller) - TACK!

Hälsa maken i hallen!

• Lapinette

AM - det ska jag göra (hälsa alltså) och lycka till med festen!

• Telis

Vad synd på hela fryslagret, Lappis! Men den här lilla blastocysten har ju överlevt så det måste vara en sjusärdeles envis och stark liten rackare. Den kommer säkert att boa in sig ordentligt!

Skönt ändå att ni är så positiva till adoption, då vet ni ju att ni kommer att få ett barn så småningom. Ni får bara lite extra tid till resor och vindrickande först.

Snaily, skönt att det gick bra igår!

Ha ett trevligt vernissage imorgon, AM!

Muggles, hur var bion med bar och fri tillgång till godis? Det låter för bra för att vara sant.

• snaily

Nu hålls tummar framöver för ditt ruvande Lappis... Förstår att det måste kännas tomt med tomt i frysen! MEN, rent statistiskt så borde det för 17 funka den här gången! *stampar argt i marken så hon/han där uppe hör*

BS, har ni hämtat kattungen?

AM, ha en trevlig fest! Dreglar när jag tänker på allt smarrigt ni ska bjuda på... tur att jag bor så långt bort annars skulle ni kanske få en snyltsnigel på festen

Hmm, kanske tecken på att jag borde åka hem och skynda på makens pizzabakande nu?

• Lapinette

Hade blivit förvånad om det var flera som hade klarat sig till blastocyster men en till hade inte suttit fel, som de hade fryst ned.

• _koko_

Hade skrivit ett långt inlägg tidigare idag, men sen hängde sig min telefon innan jag fick iväg det.

Så nu orkar jag bara skriva stort grattis till lappis och herr lappis! Nu jäklar!

• muggles

Lappis: grattis till Blasten med stort B! Kan man tänka så att de som inte klarade sig nu inte hade gjort det ändå? Kanske hade du bara gjort en massa FET som inte hade gett ngt? El är det feltänkt? Softa nu och så känn efter om det är värt att göra en ivf till i höst och kanske testa långtidsodling igen. Men det kanske aldrig mer behövs!!! Vad starkt av dig att hålla igen på vinet - nu har du gjort allt du kan verkligen.

Telis: det var super! This is the shit. VIP-salongen har bar och som sagt gratis godis, popcorn och läsk (obegränsade mängder). Man får ta läsk och godis med in till salongen men inte alkohol. Och så är det stora sköna skinnfåtöljer som är fällbara med bord emellan där man kan bunkra sitt popcorn och godis och läsk. Aaaaahhhh, gött! Och filmen var bra! En av de få filmer som bygger på en bok där jag tycker att filmen är minst lika bra som boken (de hade kapat en massa oväsentligheter). Såhär vill jag gå på bio i fortsättningen - det passar oss medelålders haha!

Innan dess var vi på ett av Piggelins favvoställen (Taras) och käkade turkiskt. Och fyllnade till. Jag drack 3 glas vin under kvällen och jag blev på kanelen. Vi snackade konstant och tiden gick jättefort. Vad härligt det var att vara barnfri! Sedan sov jag skitdåligt för att jag druckit för mkt vin (3 glas - hallå eller - jag tål inget nu för tiden) men vi hade ju iaf sovmorgon. Så jag vaknade 8.30 - haha, jag som alltid sov till 10-11 förr...

• muggles

El ja, gratis och gratis - det kostar ju 100kr mer för VIP-salong än för vanlig bio så gratis är det ju inte Men känslan är ju såklart värd pengarna...

Svar på tråden Livets stora och små frågor