• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

jag har en kompis som ringde och berättade för sin mamma att hon var gravid, dvs första barnbarnet, och mamman svarade att jaha, ja idag kom inte brevbärarn förrän halv 1.

• Lapinette

När min mamma ringer mig på jobbet sitter jag med headset på och arbetar samtidigt. Taskigt men jäkligt skönt att kunna göra så. För det är grannen som har ont där, danskompisen som har cancer, hörde du att grannen på landets dotters make har varit otrogen ... osv.

• Lapinette

nenne - snart börjar kollegorna undra varför jag sitter här på mitt rum och asgarvar.

• fru AM

Herregud - man kan inte ens ta en normal tretimmarslunch utan att ha 20 sidor att läsa ikapp! Återkommer!

ps.tack för trevligt lunchsällskap!

• nennesjuttioåtta

hahahah vad kul att läsa!!!! Det kanske är något som går eller kommer när man passerat 50?

• Lapinette

Jag tror/vet dock att den dagen jag ringer och säger, OM den kommer, att jag är gravid då lär min mamma slänga allt hon har för händerna och springa ut på balkongen och skrika det så ALLA vet om det inom högst 20 minuter.

• Lapinette

Undrar om det är någon annan tråd som kommer upp i vår effektivitet gällande inlägg. Vi är snart på 6 000 och man hittar oftast vår tråd bland de som ligger högst upp.

• nennesjuttioåtta

men allvarligt, borde det inte vara de som är intresserade av vad VI gör och vill höra allt om vårt fantastiskt händelserika *hosthost* liv? Nej, man ska lyssna på gubben och säga jahaaa så du fick stanna vid xxxxx och därefter xxxxxx trots att man vet exakt i vilken ordning busshållplatserna kommer och nähää gick det på tre (3!!) personer där äre sant åh herregud fick du inte i högväxeln näjnäj och sen en körning till xx på det jahaaja mmm mmm ja i morgon ska vi adlas av kung.. *klick* tuuuuuuut hallå?

• nennesjuttioåtta

om vi blir gravida så vet jag inte hur det blir, men säkrast för att informationen ska gå fram så är det nog bäst att ta det fejs to fejs. Pappa kommer börja gråta och mamma kommer att fråga om det var bakifrån som hon tipsade om.

Svar på tråden Livets stora och små frågor