• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Nu är jag tillbaka. Dom andra är säkert inne på sin tredje omgång blåbärspaj vid det här laget, ingen av dom såg ut att ha så bråttom därifrån.

Tack snälla för det trevliga lunchsällskapet!

• Telis

Lappis, vi *måste* städa i helgen så jag hoppas också att det blir regn.

• Lapinette

Städa bör vi också göra, när renoveringen är klar, för i nästa vecka kommer svärmor. Vet inte hur hon lyckas pricka in varje gång jag gör ett "försök". Senast hon var här var i december dvs när jag ruvade efter vår 3:e IVF.

• muggles

Ngt jag tänkt fråga flera ggr: vem var det du kommunicerade med koko - Linus Torvalds?!

• Page

Tack Liten! Hjälp vad sportiga de ser ut! De röda var riktigt snygga.

Muggles, det stämmer!

• muggles

Page: aha vad trist för dig! Eller?

• Liten med Mindre

Page - de såg riktigt otäcka ut när jag köpte dem. Fula. Men nu har jag vant mig. Och snabbsnörningen funkar toppen. Bekvämlighet har sitt pris...

Förhoppningsvis har dina fötter inte lika exklusiv smak som mina. Det finns ju ett ton goretex skor där ute i dagsläget.

• Page

Mugglan, både och! Trist eftersom han är mycket hemifrån i perioder, men samtidigt lite skönt att få vara ifred!

Liten, haha, inte så skoj att lägga ut massa pengar på något fult! Tur att du har vant dig. Mina fötter är känsliga endast i början, om jag plåstrar om innan brukar det inte vara några problem. Får annars skavsår av alla nya skor.

• Page

Mugglan, kom på en riktig trist grej med Js jobb. Han pratar gärna om det. Ofta och länge och jag tycker att det är urtrist!

Svar på tråden Livets stora och små frågor