• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Lappis, låter perfekt!! Tycker lite synd om J dock. Han har lovat att vara funktionär på nåt rally, och det nog inte ett dugg kul vid skitväder!

• Lapinette

Gällande vädret är det egoistiskt tänkande! Så klart solen ska skina på er andra!!

• Liten med Mindre

Oj, nu är jag nervös.
    Som facklig representant ska jag vara med och förhandla införandet av nya tjänster i organisationen, där ibland den tjänst jag vill ha. Samt att vi ska diskutera påtänkta kandidater. Gaah! Tänk om det inte är jag?!?! Attans vad jobbigt det blir att vara kvar i mötet då. Och min kollega som kan avlasta, väntar på att frun ska ploppa bebis - dags igår.

Men tänk om det är jag...? Hoppas!

Lappis - skickar lite fina morötter och kål din väg. Lite knäckebröd också kanske? Vet inte om det hjälper att nervöst gnaga i sig sånt?

• Liten med Mindre

Page - jag har ett par hyfsat dyra, men gudomligt sköna gore-tex skor från Salomon, promenad/gympa-modellen. De håller i alla väder. Fast i och för sig har jag nu lyckats fastna i något och göra ett litet hål i tyget...

• Liten med Mindre

JAg ville alltså rekommendera märket o modellen - inte sälja mina trasiga dyrt.

• Page

Lite, , trodde inget annat! Tar gärna emot tips eftersom jag inte är så belevad i gore-tex och förnuftiga men snygga kläder världen!

Så spännande med förhandlingarna! Hoppas att du får den tjänst du vill ha!

• muggles

Lappis: här kommer en burk Valium - *gumpf* (oj, ursäkta!)

Page: vad jobbar J med - är han lastbilschaffis? *nyfiken*

Liten: hoppas också att det är du! (klart det är!)

*fredagspizzan inmundigad* (tur att jag tränat 3 ggr denna vecka)

Har även investerat i en resevagn: www.blocket.se/goteborg/Carena_Lieback_Lux__08_20619332.htm&w=1 (fast orange)

• muggles

JAg vill att ngn uppfinner en knapp till - nu-vill-jag-ha-ÄL-knappen så kan man trycka på den när det känns som läge

• muggles

Nenne: vad viskade du om förut... ngt på f...? Jag hörde inte riktigt - du var så tyst

• Liten med Mindre

Page - den ser ut något åt detta håll, fast jag vet inte om det är just den. Såg dock att den kostar över tusenlappen. För min del har det varit värt det (har kinkiga, känsliga och svårflirtade fötter), och maken tycker nog likadant (fick honom att köpa likadana . ) Det var fotens motsvarighet till skön soffa...
    www.salomonsports.com/us/

Svar på tråden Livets stora och små frågor