• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Vi gjorde något senast med ägg, ansjovis, creme fraiche som rullades och las i kylen. Precis innan gästerna kom skar vi dem i bitar ställde dem upp och la rom på toppen. Vet inte vart jag har receptet? Vad hade vi mer? Jo väldigt enkelt med en bit melon och prosciutto som vi satte ihop med en tandpetare.

Sen har vi alltid crostini med tapenad.

• kängu

Muggles, vilken pratsam dotter du har!! Skönt för er med bio, vi har också tänkt gå på den där VIP-salongen men aldrig kommit iväg.

• fru AM
    kängu skrev 2009-06-12 10:07:31 följande:
    AM- Vattenmelon och fetaost på tandpetare med lite olivolja och svartpeppar på är mumma. Sen kan man göra chevrefyllda cocktailtomater, det är gott! Mosa chevre blandat med creme fraiche och lite färska örter (basilika t.ex.) i en skål. Gröp ur cocktailtomater och tryck i röran, lite pilligt dock. Annars har vi gjort den röran och lagt på såna där "crostinis", det blir också väldigt gott!Haha vilka roliga och konstiga saker ni varit med om!! Tårta i ansiktet trodde jag bara hände på film
    MEn vilka bra idéer ni har allihop! Tack!

Ang tårta i ansiktet på film - håller helt med. Mitt liv har i perioder varit väldigt filmlikt faktiskt. (På både gott och ont)
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-12 10:08:41 följande:
    Vi gjorde något senast med ägg, ansjovis, creme fraiche som rullades och las i kylen. Precis innan gästerna kom skar vi dem i bitar ställde dem upp och la rom på toppen. Vet inte vart jag har receptet? Vad hade vi mer? Jo väldigt enkelt med en bit melon och prosciutto som vi satte ihop med en tandpetare.Sen har vi alltid crostini med tapenad.
    Den här anjovisröran - stelnade den av sig själv i kylen? Hade ni gelatin i?
  • nennesjuttioåtta

jag har också fått fågelskit på mig, men det var mest som spray!!!! Och sen skulle jag in och ta ut pengar innan jag gick till jobbet och det luktade ju som apafandragspel så jag stod och hulkade när jag väntade på sedlarna. Bra med dusch på jobbet sen, kan jag säga. har AALDRIG varit så nära att spy av en lukt någon gång och så var det JAG som luktade så illa. Fy fan. HAHAHAHAHHA!!!!

F ö hamnar jag alldit i det vinnande pictionarylaget. P hatar Pictionary och vill hellre köra charader av frågorna. Jag älskar Pictionary! Två gånger har jag spelat med två olika personer som tänker PRECIS som jag och ritar i samma ordning som jag hade gjort så då är det ju nemas problemas. En gång hann jag rita en vinkel och genast skrek den ena JULGRAN och det var rätt! De andra fattade nada för de hade knappt satt ner pennspetsen.

• nennesjuttioåtta

AM
    Forbondekorv från Färila!!!!!

• fru AM

Mugglan: Moa verkar jätterolig! Jag hoppas verkligen vi kan ses på söndagen efter midsommar! Jag är inställde på det! Vilken tid var det ni åker från sthlm? Med bil eller tåg eller flyg?

• Telis

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 10:12:51 följande:

AMForbondekorv från Färila!!!!!
    Finns på Hallen nära dig.
  • FruCicci

Hej tjejer,

jag kommer till GH 11.30. Ska ge mig av i tid, för det händer alltid ngt i anslutning till att jag ska infinna mig någonstan.

AM, kan du inte göra tunnbrödssnurror, medskinka eller lax eller ngt i?
    Det är ju super enkelt och super gått, när vi brunchar på Mornington har de jätte goda där med räkor i som jag brukar gå loss på.
    Sen kan man ju linda parma skinka runt melonbitar eller vanliga långa kex.
    Google drottningen kanske finner mer tips på arla.se

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 10:12:51 följande:
    AMForbondekorv från Färila!!!!!
    Jamenvisst! Finns det på ica?
Svar på tråden Livets stora och små frågor