• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    _koko_ skrev 2009-06-12 10:22:40 följande:
    Om man vill variera smördegssnurrorna är det väldigt gott att smeta vanlig kaviar i dem i stället för tapenad! (kan ju inte lämna er helt )
    Visste väl att du hade ett bra tips i bakfickan Koko!

Gjorde förresten din dijonkyckling igår! Gud så gott det var! Verkligen supersmaskigt! Måste bara berätta att när den stod i ugnen och doften började sprida sig så rusade jag till Hektor och kollade blöjan ... Dijonkycklingen är jättegod men den doftar betänkligt likt ..."brända popcorn" som Cicci så träffande uttryckte det.

låt det inte avskräcka er gott folk - var bara förberedda!
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-06-12 10:28:12 följande:
    AM, fyrabarnsmor??
    Gaaah!
  • BrudSommar2006

Muggles, konstig cykel, måste nästan ha varit något ÄL strul väl.

I morgon ska vi ha födelsedagsmiddag för maken och jag vet bara inte vad vi ska hitta på, suck. Själv är han helt värdelös på mat och tycker att vi ska tina upp hans mammas gamla fiskgratäng från frysen men där sätter jag stopp.

Snigeln, lycka till idag, hoppas att ryggen håller!

• Lapinette

AM - googledrottningen!!! Visst du hittade rätt medan jag sökte på olika ingredienser på receptbanken och fick inte upp något som liknande. Ahhh... nu fattar jag varför, jag skrev ansjovis och det är sardeller.

• _koko_

lappis - Förstår!!! Men telefonen ska banne mig hålla sig knäpptyst idag!!

• Lapinette

Ja, det hoppas jag med och maken är så himla säker men det vågar jag inte vara. Har t o m drömt en massa konstiga drömmar i natt vilket är ett tecken på att jag är nervös. Shit, varför kan inte det här med barn vara simpelt!

• fru AM

BS: gillar ni lax? har ett recept där man tar en lämpligt stor bit laxfilé, klappar in med hackad dill och brer på majonnäs. Skjuts in i ugnen. Kanongott! kan det vara något? Säg till så kollar jag upp exakt recept (ur kokboken "Annas mat").

En kall gräddfilssås till, dfärskpotatis, någon kortkokt grönsak o en sallad...?

• _koko_

AM -

"Tunnbrödstornen" såg underbara ut! Hmm, undrar om jag kan lära mig baka mjukt tunnbröd??

• BrudSommar2006

AM, det låter inte dumt alls, och enkelt, kolla jättegärna receptet!

• muggles

AM: jag är också inställd på att träffas söndagen efter midsommar! Vi åker tåg, tror det går kl 15. Kan inte du/ni hitta på ngt ställe som funkar med barn, inte så superlångt från Centralen?

BS: säg inte så! Jag har ju misstänkt ÄL-strul hela tiden men jag har såhär varje cykel nu. Trodde förut att det var spiralen (spiralen gör ju att man får mer och längre mens) men det har ju fortsatt även efter.

Svar på tråden Livets stora och små frågor