• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

muggles - tyvärr kan jag inte efter midsommar som jag trodde tidigare. Svärmor är här och det blir den enda dagen vi har på oss (Midsommar är ju bokat) att hitta på något med henne.

• Page

Nickar instämmande till alla kommentarer angående rökning!! Skrämselpropaganda fungerar tyvärr inte (ni skulle bara veta hur vanligt det är med rökande sjukhuspersonal som arbetar på onkologen, även patienter) men jag är mycket mottaglig för utskällning och ilskna blickar. Men Nenne, "rövhålsmun", det är bara för roligt för rökeländet!

Mugglan, det är ju synd att du inte sjöng RÄTT låt! Barnens hjärnor är ju underbara!

Lappis, jobbigt med stressdrömmar! Håller tummarna för de små! Tysta tummar...

BS, "tina upp fiskgratäng" Hahaha, så typiskt män!

Jag hade hoppats att bli väckt av J (han har fortfarande inte kommit hem från jobbet, i dag en vecka) men han var tvungen att ta en körning till.

• Page

Frejis, bor din pappa här eller har du besök från det gamla hemlandet? Hoppas att Skräcködlan håller sig på mattan så alla får se din växande mage!

• nennesjuttioåtta

Page
    Hoppas J kommer hem snart!!! Och rövhålsmun tycker jag är det fulaste som finns, nästan värre än kalkonhaka! Så stay away from the rökshit!

• Page

Just det! Snaily, lycka till i dag med de läskiga hästarna!

• BrudSommar2006

Page, hur kommer det sig att du gick ut och handlade gift efter så långt uppehåll?

Muggles, aha, så det är så här varje cykel, det var konstigt. Annars tänkte jag att lite ÄL-strul kan det ju vara ibland, inget märkligt med det. Fast egentligen är det väl ingen fara även om det skulle vara det, det finns ju hormoner som sätter fart på det igen.

• nennesjuttioåtta

ååh Lappis önskar att jag kunde lugna dig på något sätt men jag förstår PRECIS hur det känns, fy fan vad nervöst! Men de borde ju hört av sig nu om det har hänt något oförutsett! Klart dina eskimåisar mår bra!!!!!! Det måste de göra!

• Page

Nenne, kalkonhaka kommer jag få när jag blir gammal, så en rövhålsmun vill jag verkligen inte ha!!

J kan inte titta på gubben som håller i Melodifestivalen (vad heter han??) utan att rysa av obehag. Han har en äcklig kalkonhals!

• Telis

*blänger åt Pages håll och håller för näsan*

• Telis

Nu blir det snart lunch. Jag och spypåsen ska bara skicka ett mejl först, sen sticker vi mot GH.

Svar på tråden Livets stora och små frågor