• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

nenne - låter ungefär som min mamma! Jag och brorsan skämtar ibland om att hon ringer och sen när man själv vill säga något så måste hon springa iväg "hejdå"!

• nennesjuttioåtta

fy fan, vad fort det går för alla andra å en annan har inte ens startat. Jo, jag fick igång maskineriet men sen blev det något fel på förgasarn.

• kängu

Nenne, jag är bara 1 dag före (21 juni och Frullan har 22 juni) så kan ju bli vem som helst av oss som blir först.

• nennesjuttioåtta

gud, jag förstår knappt själv vad jag skrev...

Lappis
    åÅ så det finns FLER som är så där?!?! Helt otroligt! Blir man sån själv?? Mina föräldrar glömmer ju bort vem som sagt/gjort vad av oss syskon så de berättar gärna vad jag och mannen gjorde sist blablabljaddajaddajada och man kan inte få stopp på dem trots att man säger 7 gånger att jag veeeet det var ju vi eller vi var med när det hände! Och sen nästa gången de ringer så går samma grej i repeat så ibland tror jag att de sätter igång en kassett som de har spelat in i förväg och råkar stoppa i fel.

• nennesjuttioåtta

kängu
    åh herregud! Det är ju snart!!! Eller också en hel månad kvar. moahahhaha

• Liten med Mindre

Kängu - mitt första par Salomon xxx sprack i innersulan, eller nåt, för de knarrade vansinnigt. Men jag fick nya från affären efter 7 månaders användning. Sen har de hållit och är de enda skor som passade hela graviditeten.

Angående föräldrar så brukade min mor älska att ringa och berätta exakt vad de ätit till middag och hur de tillagat, och vad de skulle ha på festen dagen efter och... inte så skoj för oss som funderade över blodpudding eller tortellini, och inte orkade fixa nåt mer heller.

• kängu

Haha eller hur Lite svårt att förbereda sig, han kan komma imorgon eller om tre veckor liksom.

Maken har semester from nästa fredag så skulle lilleman dröja så ser vi det som att vi fått två veckors semester tillsammans innan kaoset brakar loss... Jag trivs jäkligt bra med att vara gravid så det vore inte i hela världen.

• Telis

Nenne, jag kan ha rest jorden runt i ett halvår utan tillgång till vare sig telefon eller epost och min mamma skulle undra "har ni haft det bra?" när jag kom hem och sen börja prata om vad hon och pappa åt till lunch och att grannens barnbarn har fått en hundvalp.

• Lapinette

nenne - skrattar när jag läser ditt inlägg. Riktigt så illa är det inte med min mamma men hon har en förmåga att repetera saker. Ska säga till hennes försvar att hon är i riktigt bra kondition för att ha passerat 70. Något som jag alltid får höra från vänner och bekanta.

Men senast på studentskivan drog hon en historia och berättade den precis som om det var hon som hade upplevt den när det istället var jag som drog den för henne i veckan. Arrrggghhh... viskade till maken "det är min story hon berättar". Det har jag inte varit med om förut ... kanske tror hon att hon själv upplevt det??!!

• kängu

Liten- Ja, man har ju 3 års reklamationsrätt!! Har hört om ngt par där snörena skar sönder hyskorna, men det är det enda. Jag har sån tur att alla mina skor passar fortfarande, men Salomon skorna är klart skönast!

Svar på tråden Livets stora och små frågor