• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 14:41:24 följande:
    om vi blir gravida så vet jag inte hur det blir, men säkrast för att informationen ska gå fram så är det nog bäst att ta det fejs to fejs. Pappa kommer börja gråta och mamma kommer att fråga om det var bakifrån som hon tipsade om.
  • fru AM

BS:
    laxrecept

en hel stor laxsida (eller mer - vet inte hur mycket ni äter/hur många ni är)
    1-2tsk salt
    1 paket fryst dill eller 1-2 dl färsk hackad
    1-2 dl majonnäs (ej lätt)
    citronklyftor

lägg filén på lättsmort ugnsfat med skinnsidan ned, klappa in köttsidan med salt och sedan med finhackad dill. Täck med ett tunt lager majonnäs. Majonnäsen ska täcka dillen. Hit kan förberedas.

Sätt in i ugnen. 225grader i ca 20-25 minuter. Servera gärna med citronklyftor till.

• Lapinette

nenne - återigen Helt klart kommer min mamma berätta det för ALLA!!!! Ingen tvekam om saken liksom att ALLA vet om att vi har svårt att få barn ... floristen i Mariefred vet det, liksom snöskottaren och mannen som säljer lotter i centrum .

• Telis

Jag berättade för min mamma igår att hon ska bli mormor i januari om allt går som det ska och vi lyckades faktiskt prata om det i säkert fem minuter innan hon halkade in på mina kusiner, hennes granne, bilbesiktningen och att lokala affären hade slut på nåt IGEN.

• Telis

Fast hon lät faktiskt uppriktigt glad under dom fem minutrarna, det ska jag ge henne.

• nennesjuttioåtta

mamma är usel på hemligheter så där blir det inget avslöjande. Hon tror att hon kan säga saker utan att avslöja för mycket men alla fatta ju ändå. När vi gifte oss började hon prata om att någon släkting skulle göra något speciellt för oss, lite kul och jag svarade att jaha ska ____ göra en ____ till oss? (jag menar, vet man vad de sysslar med till vardags så är det inte så svårt) HÄPP så SER man ju hur hon fryser till och börjar tokstirra så då vet man ju att det är rätt. Då sa jag men jag vill inte veta sånt där! Men jaaaaaag har inte sagt något, säger hon då. BAAAAAAAHHH!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    Om hon vill trycka upp affischer så har jag några kontakter jag kan ringa.

Telis
    Det tyckte jag lät väldigt bra jobbat!

• Telis

nenne, ja men det var nog undantaget som bekräftar regeln. Jag menar, herregud, första barnbarnet, det är ju faktiskt lite speciellt.

• Lapinette

Telis - fattas bara annat dvs att hon blev glad och kunde hålla samtalet riktat mot dig i hela 5 minuter.

Svar på tråden Livets stora och små frågor