• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

Lappis
    *viskar* peppar peppar! *tar i trä!* Ska inte prata högt om de små men håller en tyst tumme...

Åh va äckligt med måsskit i håret!

• Frejis

Jahapp, nu var datorn snabbare än vad jag var och skickade iväg inlägget *kliar mig i pannan, hur kunde detta gå till?*

• fru AM

Jag och Hektor kommer till GH 11.30. Om han väljer att iscensätta sin var-tredjedags-bajsning precis innan blir jag sen, men meddelar det då via sms ... (man får hoppas att han inte brakar loss på restaurangen istället )

• fru AM
    Telis skrev 2009-06-12 09:52:34 följande:
    Men AM, vad mycket du har råkat ut för.
    Det är för att jag är så gammal - jag har liksom hunnit med lite mer än ni ungdomar ...

Ja - Frejis. Tårta. I ansiktet. Det var väldigt obehagligt att få grädden i näsan. (Min bror var den skyldige.) Men jag hade nog inte varit snäll innan heller ...
  • Liten med Mindre

AM - en fest trädde vi cocktailtomater plus cocktail mozzarella samt basilika på små grillpinnar.
    Andra pinnar fanns det kokt tortellini som man kunde doppa i någon pestodipp.

Grönsaker o dipp inte att förakta.

• Liten med Mindre

Ego - måste nog ha världens ÄL idag - det spänner o nyper i hela magen. Var det inte 12 timmar efter böjen som ägget släppte? Hoppas det räckte med påfyllning i onsdags och torsdags kväll i alla fall.

• Telis

AM, åja, så långt efter är jag faktiskt inte. Fast jag tror att jag förtränger allt sånt jobbigt som jag skäms för, jag har säkert varit med om lika mycket.

Tycker att er plockmat lät supergod! Andra förslag kan ju vara samosas, minikorvar, fingersandwichar, minibruschettas (på crostini), oliver, färskost inlindad i parmaskinka...

• fru AM

Liten: tack! Tipsen antecknade!

Hoppas ni prickat ägget denna gång.

(Själv hoppas jag det motsatta för oss - som dumt nog slarvade igår ... Men jag ammar ju så det borde inte vara någon fara ... borde inte finnas något ägg att träffa ...)

• kängu

AM- Vattenmelon och fetaost på tandpetare med lite olivolja och svartpeppar på är mumma.
    Sen kan man göra chevrefyllda cocktailtomater, det är gott! Mosa chevre blandat med creme fraiche och lite färska örter (basilika t.ex.) i en skål. Gröp ur cocktailtomater och tryck i röran, lite pilligt dock. Annars har vi gjort den röran och lagt på såna där "crostinis", det blir också väldigt gott!

Haha vilka roliga och konstiga saker ni varit med om!! Tårta i ansiktet trodde jag bara hände på film

• fru AM

Tack telis - oliver, ja självklart och minikorvar var en bra idé!
    Vi siktar på så okladdigt som möjligt eftersom det är så många barn som kommer också ...

Svar på tråden Livets stora och små frågor