• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Fast jag borde kanske inte skriva det ... för då ringer säkert mobilen.

• Page

Så de har inte ringt Lappis? Det måste innebära goda nyheter!!

• Telis

Ja, förlåt att det blev så tungt i tråden idag. Jag är så gräsligt insnöad på JAG, MIG och MITT just nu.

PITT, Nenne!!

Åh, du och P skulle kunna göra grova pengar på ert kollo. Får jag boka plats åt Televinken sommaren 2012?!

fru AM skrev 2009-06-11 16:47:03 följande:

Ska bara förankra idén hos faderskapet först ...
    Haha, jag läste "fanskapet" först.
  • Lapinette

Telis - egocentriskt 70-talist utan barn ... känner igen symptomen ! Fast snart kommer du att bli avbotad från din egoism.

• snaily

Nej nej Page, cigaretter inte bra för småvalpar! (inte för vuxna hundar eller människor för den delen heller)

Köpte en oval Biabädd 60x70 cm - hade en stor rektangulär biabädd till förra hunden men den är så trasig. Och så sa uppfödaren att hennes hundar alltid brukar gnaga sönder hörnen på biabäddar, så nu tycker vi att vi var jättesmarta som köpte en oval! (Undrar hur många månader det tar innan korven tuggat sönder den ändå...)

• Lapinette

Förresten, jag går nu och inbillar mig att jag redan är gravid ... för det känns så konstigt i min mage. Hur sjukt som helst, bara några dagar efter ÄL. Tror snart att ni får slänga in den här kaninen på dårhus.

• snaily

Lappis, känner på mig att dina eskimåer mår jättegott där i värmeskåpet!

• Telis

Lappis, nej, aldrig. Det är väl Televinken som får anpassa sig efter mig, han kom sist.

Snaily, ja få se nu. När vi hade valp så fick vi samtliga träknoppar på lådorna i köket bortgnagda, plus ett par glasögon, ett femtiotal böcker, pappas finskor samt ett monopolspel. Men hundsängen struntade hon högaktningsfullt i - både att bita på och att någonsin sova i.

• Telis

Lappis, ja jag började känna mig annorlunda på rd4 typ.

• passionsblomman

Hur lång tid får du gå och vänta nu medan de små är i värmeskåpet? *okunnig*

Lapinette skrev 2009-06-11 16:54:37 följande:
    Fast jag borde kanske inte skriva det ... för då ringer säkert mobilen.
Svar på tråden Livets stora och små frågor