• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Fast igår när vi pratade ålder ville jag vara runt 30-32 ... men mina äggstockar får gärna vara 26 år!!!

• nennesjuttioåtta

men hallå, jag hänger ju inte med för fem öre, har jag hamnat i en tidslucka?!?!

• nennesjuttioåtta

nu måste jag jobba igen.

• Ore

Höstsemester i NY låter väldans trevligt. Hade jag inte haft flygförbud då hade jag gärna hängt på... Nåja, får nöja mig med att tokshoppa i Sverige istället.

• muggles

Telis: 26! Hallå ellerrr, då kan det ju inte vara ngn fara. (Fast de flesta DS-barn som föds är faktiskt barn till yngre föräldrar eftersom de äldre numera nästan alltid testar medan yngre kanske inte gör det.)

• nennesjuttioåtta

höst i NYC var kanon, varmt och behagligt och alldeles alldeles underbart... Vill dit igen!!

• muggles

Har man inte gått ifrån moderkaksprov här i Sverige? Vet dock inte varför.

• sweetstreet

Telis,
    jag tror det är exakt lIKA "bra" som fvp. Alltså lika informativt!

Men sedan håller jag med Koko om att det är bra att fundera INNAN hur amn ska göra och ställa sig till resultatet efter sådana underöskningar. oavsett om det är Nupp/KUB eller fvp/moderkaksprov.
    För det ÄR en väldig viktig sak att ha tänt igenom INNAN tycker jag. Vi gjorde ju Nupp/KUB och fick bra siffror men hade innan pratat igenom hur vi skulle göra om de varit dåliga. men sedan fick vi ju väldigt konstiga resultat på stora ULet och då blev det rätt jobbigt. man var såpass långt gången och det var så osäkra svar på allt att jag tyckte det ar jättejobbigt ett tag.

Vad ni än bestämmer för metod så tänk igenom INNAN hur ni tror ni vill göra.
    Sedan KAn det hända att man tänker o känner annorlunda när man väl står där med sina resultat. MEN det är ändå bra att ha funderat och pratat innan.

Och jag håller med Koko om att det är ett enormt svårt beslut OM det skulle visa sig att allt inte är som det ska.
    Särskilt när man kämpat länge.
    Så det hoppas jag verkligen att ni slipper!!!!!
    Men jag tror att det kommr vara bra! Med er lilla.... ja vad är arbetsnamnet??????
    Snöflingan eller snöbollen kanske? Ni som har sett den som en liten liten "boll" nu!
    Och DU som ju äslkar snö

Nä nu måste jag sluta för Lilltjejen ropar....

PUSS på er!

Jag får läsa ikapp senare!
    Kraaaaam! igen Telis!

• muggles

Vi har sålt en helt ny produkt till det där stora företaget som Piggelin jobbar på! Och det är lite av en fjäder i hatten för mig (särskilt som det är typ investeringsstoppet allan nu). Ännu ett skäl att vara glad!!!

• sweetstreet

Men Muggles,
    jag känner flera par i SVERIGE som gjort moderkaksprov.
    Faast vissst det var nog typ 2-3 år sedan?? Eller förresten ena gjorde det ju för drygt 1 pr sedan.

varför skula man slutat??
    Det låter ju jätteknasigt!

oj nä nu måååååste jag gå...

Svar på tråden Livets stora och små frågor