• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Jag har visserligen inga knipkulor i alla fall, men för mig skulle det aldrig fungera med min livmodertapp som sticker ut, skulle aldrig ens få in dem!

Koko, jag knipövar inte ett smack, vore rätt åt mig om jag också börjar läcka. För dig låter det ju dock mer som otur, trist.

• _koko_

page - Har funderat på kulor, måste nog investera i det nu. Då märker man ju verkligen om man gör rätt också!

telis - Tänkte att du nog inte ville höra om något sånt. Men samtidigt tänker jag att det är bättre att nån vågar säga något, kanske kan det få någon annan att göra lite fler knipövningar och slippa problem?

telis - Det här med kub är verkligen svårt! Jag gick med på kub av helt fel anledningar med conny, stoppade huvudet i sanden fullständigt och hoppades att det skulle gå bra. Jag och sambon var nämligen inte alls överens om hur vi skulle göra om det visade sig att vi bar på ett sjukt barn. Har man gått igenom så mycket som vi gjort för att få barn, HUR tar man då bort ett barn som är sjukt (om vi nu bortser från de sjukdomar som är så allvarliga att barnet inte kan överleva eller få ens i närheten av ett drägligt liv)?? Det fattar jag fortfarande inte och tackar gudarna för att jag inte behövt ta reda på.
    Samtidigt kan det ju vara bra att göra kub (och fvp) ändå för att kunna förbereda sig om man nu väntar ett DS-barn och väljer att behålla det.

• muggles

Jiiihooo - jag tror vi har barnvakt inkl sovmorgon på gång i helgen! Vi har bekanta som har barn i samma ålder som Moa och vi har passat deras dotter en gång en hel natt och nu ska vi byta. Så då får vi en kväll på stan och en sovmorgon hemma utan barn
    Ännu ett skäl att vara glad idag!

• Mrs  B

Stort Grattis till Telis med make!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Televinken är ju perfekt. Älskade också den när jag var liten. Här finns singlar och kassettband.

Koko
    Enda gången Max är riktigt slö är när han har feber, så där har vi vårt tecken. Malte bara gnäller.
    Blåmärken har mina barn också jämt och ständigt. Just nu har Malte ett stort i pannan, fick en stol över sig.

Ore
    Grattis till fint UL!!!!!

Frullan
    Usch vad trist med en sån okunnig BM!!!
    Jag har haft tre olika med mina barn men den första var bäst.

Badrumsolyckor
    Trillade mot badkaret en gång då jag svimmade (influensan) och klarade mig med någon centimeter.

• Mrs  B

Muggles
    Låter väldigt skönt med en barnfri kväll!!!!!

Vi ska ha en barnfri natt redan i natt eftersom jag jobbar min sista dag imorgon och dagis är stängt.
    Ikväll ska vi på Grillkväll till dagis och sen kör vi hem med barnen till mina föräldrar. Inte fel det heller fast det är pga jobb.

• _koko_

BS - Ja, jag vet inte. Har fått tips om att testa knipförmågan genom att "knipsa av" kisstrålen eller att stoppa in fingrarna i det heligaste samtidigt som man kniper, och jag klarar båda galant... Jaja, det finns värre saker att drabbas av! Förhoppingsvis ligger bebisen långt ner och trycker på blåsan och då borde det ju försvinna efter förlossningen. *hoppas*

snaily - Men SKIT, sommaruppehåll, vad är det för påhitt??

• fru AM

Koko: mina problem att hålla tätt i trängda situationer försvann direkt efter att Hektor var född! Så det finns hopp!!!

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-11 13:49:54 följande:
    jag har köpt knipkulor. Tränar dock oerhört sällan, vad jag vet har de bara använts en gång. (vad jag vet!??! vem skulle annars veta?)
    Nenne: jag skrattar ihjäl mig Du måste vara Sveriges roligaste människa!
  • Telis

Ja, det där med KUB är svårt. Jag har varit så övertygad om innan att det är klart man ska göra det. Men nu är jag inte alls så säker. Det är ju ändå bara sannolikhetssiffror, man kan få en toppsiffra och ändå få ett DS-barn, eller superdåliga siffror och ett friskt barn. Just nu lutar jag åt att i så fall hellre göra fvp och veta säkert (så gott som) men jag är inte färdigtänkt och har inte diskuterat det med maken heller. Hade det varit mitt eget ägg hade jag gjort det pga min ålder men nu är det en helt annan femma.

• _koko_

Skönt med barnfria kvällar och mornar, muggles och Mrs B!

Nu ska jag åka hem och ta med sonen och sambon ut på lite shopping.

Kramar till ALLA!

• fru AM

Telis: vet du hur det är - om de tar donatorns ålder och räknar in i övriga resultat vid ett ev kubb?
    Måste googla lite!

Svar på tråden Livets stora och små frågor