• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Frullan: Din BM borde som sagt anmälas, eller så borde du i alla fall påpeka för hennes överordnade vad hon missat och vad du tycker om henne!

• Lapinette

Och vad härligt att ni får använda er av de 3 som ligger i frysen. Kändes jäkligt dumt att man skulle kasta dem eller vad man nu gör?

Här verkar det iallafall som att något/några av våra embryon har klarat den första natten ... annars borde de nog ha ring redan. Försöker låta bli att tänka på dem men blev nästan gråtfärdig imorse när jag berättade för min busskompis att de tog ut 8 istället för 5 och att vi kanske mister allihop.

• fru AM

Aaaah - Den efterlängtade Anita med Televinken träder fram!!! Grattis Telisgumman! Vad skönt! En milstolpe närmare att snusa bebis! Krama Telismannen och gratta också! Kramkram!

• Telis

Ja, jag håller med Lappis, vilken urusel BM du har fått Frullis! Var går du någonstans?

Lappis, jaaa, han var så söööööt! Hur ska det då bli på en ev. förlossning?!

• Telis

Jag älskade Anita och Televinken när jag var barn. Jag har nog fortfarande ett par gamla LP-skivor kvar med dom.

• passionsblomman

Hörni, jag vet ju att många av er mest hänger här, men har ni något bidrag till min nya tråd?
    Nenne, du har ju en del uttryck för dig vet jag ju exempelvis sedan tidigare trådar..

• start september

Skönt med bra besked till Ore också!

Och tjoho igen fr Telis!

Hittade också Essingehuset och tänkte som FruLlan, men nu ska jag leta igen.

Det finns högre risk för att GBS ska smitta barnet även i några andra fall vilket bla betyder att om man har haft vattenavgång 18 h innan fölossningen så bör man ha antibiotikadropp för att förebygga risken. Detta hade jag kollat upp hemma eftersom vattnet började sippra. Jag låg på om det på förlossningen och fick dropp, men jag har en känsla av att det lätt kunde ha missats om jag inte frågat. Ett tips till er som der snart är dags för.

• Fru FruLLan

Telis
    Vad underbart!!!! GRATTIS igen. Och vad härligt emd syskonförsök som KAN ske även fast jag förstår att det känns väääldigt långt bort just nu.
    Är såååå himla glad för din och din makes skull!!!

Lappis: jag tror också att det finns överlevare bland äggen. Läste om missen att de tog alla 8. Fy faaaaan vad irriterande, vilken jääävla klåpare!
    Men som det kommenterades, det kanske är just ett av de extra äggen som plockades ut som blir lillkanin just nu. och då kommer det ju vara tur....
    Hå¨ller alla tummar, tår, tunga och ... jaaaa ALLT för att det är NU det ska funka.

AM
    Tack för lunchtipset! KOm på att det fanns vego lasange i vår frys också!

Vilken användning man kan ha av den här tråden

Svar på tråden Livets stora och små frågor