• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

AM - men namnet är ju såååååååå passande !

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-11 11:26:27 följande:
    AM - men namnet är ju såååååååå passande !
    Ja speciellt eftersom Telis egentligen heter Anita ... Not
  • Fru FruLLan

GRATTIS telis!!!
    vad super härligt att allt såg bra ut med televinken!
    Guuuud vad skönt!
    Låg i sängen i natt och fick en sån skön känsla av att allt skulle gå just perfekt med telisens vul så jag har mått bra i magen av det hela morgonen. Härligt!

Ore: Grattis till fint RUL! vad skönt att allt såg bra ut! Visst är UL häftigt.

Ego som attan!
    Själv fungerade varken polaren roger eller färdknäppen för att få igång eländet igår
    är så innerligt trött på att ha ont och känningar nu, men ungen vägrar ju komma ändå.
    fast jag hade nog inte helelr velat komma ut om jag var han...

Nåja, är iallafall HELT övertygad om att det är UVI som jag har nu, får dock inte provsvaret förräns i morgon. Är så satans arg på min BM om hon nu missat att det varit uvi som spökat hela tiden. Har hon viunnit sin BM titel i ett cornflakes paket eller? Googlar man på symptom för uvi under graviditet så har jag ALLA och klockrena. Men det missade hon och sa massa annat skit istället.
    Nåja, kanske ska invänta provsvaren innan jag blir för arg

Men inte blir det bättre av att man läser att det finns studier som visar att det finns 20% ökad risk för cp skador om man har uvi under grav
    känns ju kul
    Men det kanske är straffet för de känslor jag känner och de tokiga tankar jag har.

Sorry ska sluta förpesta tråden med min negativism.

BS: åh
    jag hade hoppats att du skulle få må bättre den här grav. Finns det inte fler eller andra tabletter du kan komplettera med? Förstår att du inte vill vara trött.

Håller tummarna för att eskimå kaninerna växer så det knakar!

AM: vad himla skönt att det inte var ett bråck!!!! då slipper du op för det, vad super.

• Ore

koko: Ingen fara alls, jag sa ju att alla tummar skulle hållas för Telis VUL

Ingen DVD, men vi fick tre bilder. Pyret var som sagt inte på humör för att posera sådär superfint, men de blev ganska bra ändå Könet vet jag inte, men det spelar ingen roll. Hade de erbjudit oss att få reda på det vet jag inte om jag kunnat motstå, men annars har jag egentligen inget behov av att veta...

• Ore

Televinken är ett superbra namn, hoppas Telis gillar det också

• Lapinette

Frullan - för en som inte vet ett smack om graviditeter vad är UVI?

• snaily

Urinvägsinfektion skulle jag tro Frullan menar.
    Blä för det! Men jag tror inte på nåt vis att det är något straff för dina tankar Frullan!!!

• Fru FruLLan

Lappis
    Precis som snaily skriver så är uvi just urinvägsinfektion. ha ha ha, man tror ju att alla vet precis alla förkortningar som används
    sorry

• kängu

Hoppas att du kommer till rätta med UVIn Frullan! Och trist att du inte fick igång förlossningen.

• Fru FruLLan

jag tror förresten att den förkortningen används om alla uvi ovh inte bara under grav.

Inte för att det var det MINSTA intressant... men men

Svar på tråden Livets stora och små frågor