• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

Ha det gott, Tinga! Hyvvä!!!

• fru AM

Nenne: tror att grav.hormoner kan sitta i flera veckor efter ett mf, så även symptomen tyvärr Kram!

• nennesjuttioåtta

igår åt vi de godaste svenska jordgubbar jag smakat på länge! Sommaren är här! *kollar ut genom fönstret på ösregnet och 11 grader varmt*

• nennesjuttioåtta

AM
    gött, då kan jag svänga runt med mina snygga tuttar några veckor till alltså?

• Lapinette

nenne - hoppas din cykel blir regelbunden så ni kan göra ett nytt försök vecka 34.

muggles - härligt att livet känns skönt och att mensen bara är ett litet störande moment i det hela. Wish I could think the same!

Morgonens sms från akupunktören har kommit och jag är inbokad på lördag 8.30. Någon som heter Mikaela ska ta hand om mig. Jag svarade min stackars akup med frågor.
    - får jag även örter på lördag (mina är slut)
    - ska jag ta trombyl och/eller progesteron efter ET
    Vill veta vad hon tycker om saken, jag har ju ett helt Apotek hemma så jag kan ju alltid proppa i mig.

Min akup verkar vara på semester i nästan 3 veckor fast å andra sidan gör det mig inget då jag under ruvningen ändå inte skulle ha gått dit.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-11 09:04:11 följande:
    AMgött, då kan jag svänga runt med mina snygga tuttar några veckor till alltså?
    Exakt! Man får passa på!
  • fru AM

Mrs B skrev 2009-06-11 09:15:43 följande:

NenneSvensk sommar?????
    Usch! Jag är glad att jag inte planerat junibröllop i år!
  • Liten med Mindre

Nenne - grattis i efterskott!
    BS, grattis ni med!

Lappis - tummar och tår hålls för framgångsrik tillväxt o inplantering!

Telis - heja heja!

Har nu ovanligt fullt upp och hinner inte riktigt med i svängarna. Men dagarna går i alla fall fort. Och vi har hunnit ladda bra igår inför böjen som kom imorse. Maken och jag bestämde oss för att försöka trots tråkigheter i omgivningen.

Ha en skön dag alla!

• Lapinette

Liten - lycka till med böjen!!

Telis - tänker på dig och hoppas allt ser bra ut!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor