• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Ore

WIIIIHIIII och HURRA för det pickande hjärtat i Telis mage!!! VAD ROLIGT!!! GRATTIS!!!

Mitt RUL gick också bra, även om pyret inte verkar bli fotomodell (poseringen var väl inte klockren när det var dags för bildtagning), men det verkar vara en livlig liten krabat. Och inga konstigheter upptäcktes, allt såg bra ut. Tack för alla lyckönskningar, ni är så söta och snälla och uppmuntrande, på er!

Nu går tumhållningen över till lappis små eskimåer, heja celldelningar!!!

Nenne: Härligt med ett nytt försök snart igen!!! Då jäklar...

BS: Låter som ni hade en ganska trevlig kväll ändå, med god mat. Även om den inte blev så sen... Kul med kattunge! Håller sig illamåendet någorlunda i schack, med hjälp av tabletterna?

Vänner: trist att tanten dök upp ändå, men bättre lycka nästa gång

Muggles: Vill minnas att Moas sulky var av modell trehjuling, fast med dubbla hjul i fram (litet stadigare, antar jag...) Vad är det för vagn, den såg rätt ut som något jag skulle kunna komma fram med på mina skogsutflykter...

• Lapinette

Ore - härligt att allt såg bra ut!

• BrudSommar2006

Koko, det är "den andra" katten vi hämtar först! Den "första" katten får vi andra veckan i juli. Nu måste jag bara hitta till Veddesta centrum helt själv men det ska väl gå.

Lapinette, hur sent kan de ringa och tala om huruvida det blir/inte blir något? Köp huset förresten!!! Så mysigt, jag ser bara en liten nackdel och det är väl att det inte finns någon toalett på entréplan när man har gäster men det är en så liten nackdel så den ska man inte bry sig om!

• BrudSommar2006

Ore, vad kul med avklarat UL till belåtenhet!

Jag kräks ju inte i alla fall med tabletterna så de hjälper ju men illa mår jag konstant i alla fall. Vill inte att det ska bli som förra graviditeten att jag inte orkar någonting, vill ju inte missa nio månader av Iris liv utan att vara speciellt delaktig. Dessutom kommer ju katterna nu också och dem vill jag ju umgås med.

• Lapinette

BS - tänkte inte ens på det där med toalett på entréplanet vilket jag annars brukar. Vi ska inte köpa hus. Ska först bli på smällen (vilket år som helst ) och sen kan vi börja leta i lugn och ro för jag vill nog göra som Piggelin, bo kvar i stan det första året.

• kängu

Ååååååh GRATTIS till herr och fru Telis!!!! Så ljuvligt att Televinken (bra smeknamn AM) låg där och pickade!!!!!!!

Och GRATTIS till herr och fru Ore till ett fint RUL!! Vårt pyre var också superlivlig när vi var på RUL, BM hade jättesvårt att få till måtten

Lappis, huset var underbart!! Precis ett sånt hus som jag o maken skulle vilja ha. Men JÖSSES vad dyrt det är i Sthlm!! Jag har liksom börjat vänja mig vid landet-priser nu märker jag... Kollar ju mest utanför Gbg.

• _koko_

Televinken...

Ore - Stort grattis!! Tänkte på dig massor igår, men i morse hade jag glömt, förlåt!

BS - Jag ska till veddesta centrum i eftermiddag. Vi köper våra blöjhinkspåsar på babyproffsen där och har idag ett annat ärende i området.

Nu ska jag kolla lappis hus!

• fru AM

Ore: skönt att allt såg bra ut! Grattis! Fick ni någon aning om kön? Fick ni bilder eller dvd?

Lappis: vilket kanonhus! KÖP!

• fru AM

Hoppsan - Televinkennamnet rotade sig fort ... Vi får se vad Telis säger om att jag döper hennes bebis lite hejsansvejsan.

Svar på tråden Livets stora och små frågor