• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Oj jag började skriva inlägget före ditt inlägg Vickan och sedan postade jag innan jag uppdaterade sidan... Aha då hade jag

• muggles

...rätt (glömde visst det ordet, måste vara ölen)

• Blivande fru L

BS, jag tror nog också att man måste vara lite lagd åt självplågarhållet för att sticka sig själv. Jag kan knappt mäta mitt eget Hb, jag rycker liksom undan handen för mig själv. Knäppt! Däremot var jag nästan lite besviken när jag inte fick börja med hormonsprutorna i våras när det visade sig att makens simmare simmade. Jag är nog lite rubbad.

Sov gott alla!

• sweetstreet

Vickan
    tycker det låter som en bra plan.
    Då får du ju hava sommaren fri från oro och funderingar och kan bara njuta. Sedan kan du börja med barnverkstaden igen innan hösten sätter igång på allvar.
    Kram!

BS,
    Å glömde gratta! Grattis!
    Fast dina drömmar låter vällldigt omväxlande måste jag säga. Fy vilken lsäkig dröm den där sista!!!!

m,,,,,,,ksfjekllkkl
    Oj det där skrev Lipton!

• start september

Kram till Lapinette, det var ett tungt och oväntat besked. Men din makes analys tror jag på och AMs tilltro till vad slumpen kan åstadkomma delar även jag. Håller tummarna för att det blir ett riktigt guldägg som ska stanna hos dig!

Håller mycket hårda tummar för imorgon Telis och Ore!

Angående BB Stockholm svarade Blivande jättebra, vill tillägga att de inte får ta riskförlossningar men självklart får göra allt som krävs under gång. Jag fick sugklocka där. Vi var jättenöjda och rekommenderar det. Jag gick också på MVC som kunde ordna plats dit, sen var det på håret ändå eftersom jag gick så mycket över tiden.

Vickan vi får hålla ihop efter sommaren - då kör vi igen också och jag har ju haft en liknande tråkig resa som du. Har inte bestämt mig för om det blir prog redan första gången, barnalbyl blir det absolut redan första försöket. Men jag ser inte fram emot de mf jag räknar med kommer. Kram!

Ha ha, detta höll på att bli inklippt i en tråd på FL - tänk vilken fasa!

• Lapinette

Vickan - då hänger jag med! Jag hade den planen också i åtanke men samtidigt så kändes lite som dumt att inte försöka nu när jag gått på akupunktur i 3 månader igen. Förresten så smsade min akup mig precis när jag skulle in på studentmottagningen. Hon skulle fixa en stand-in på lördag och undrade om 8.30 passade.

• Vännerfan

Fasen, jag fick ont i magen bara jag läste om misstaget med Lappis ägg. Hoppas verkligen det ska skilja agnarna från vetet och bli en liten krabat av det nu!!! Och schysst akup du har, verkligen dedikerad till sin uppgift! Hoppas resten av din dag verkligen blev !

Frullan, Hoppas psykologen verkligen kan hjälpa dig! Det är ju viktigt att det stämmer mellan psykolog och klient för att det ska funka och det hoppas jag att det kommer göra! Jag skrev som jag gjorde för att se om det skulle få dig att reagera, vilket det ju gjorde...

Tinga, Grattis till lgh-försäljningen!

Håller tummarna för Telis och Ore imorgon! Lycka till tjejer!

Vad mer... Jag är väldigt trött, så jag minns inte så bra.

MEN kan ju berätta att tanten anlände med full storm i morse. När jag skrev här igår var jag ung. 50-50 på att jag var gravid trots allt, sen blev det 60-40 för icke-gravid under kvällen och i morse var det nere på 80-20, så jag blev inte så förvånad när det började blöda. Tyckte det var bra att hon anlände det med dunder och brak när hon nu bestämt sig för att komma. Ingen mer ovisshet och inget snack om vilken dag som är dag 1 denna månaden. Sen är jag jätteglad att jag hann testa också så jag vet att det inte var mf. Inget regelrätt sånt iaf. Jag har inte så bra koll på det väldigt tidiga stadiet (har nån annan det?), så jag vet inte om ägget kan ha blivit befruktat men sen inte fäst eller vad som hände. Klart är iaf att det var nåt som fick min kropp att tro att den var gravid och sände ut alla signaler om det. För jag fick symptomen långt innan jag var beredd på att ev. få dem så det var inget jag gick och letade efter och jag vet att jag inte inbillade mig. Jag får aldrig några som helst känningar före tant heller, så det var inte det. Idag kände jag att hon var på väg typ 5 min innan. Blivande Fru, vet du om människor kan bli skengravida precis som djuren? På nåt sätt tycker jag det är lite coolt i så fall. Men opraktiskt heeelt klart. Men det är ju en annan femma. I framtiden kommer det krävas ett positivt test för att jag ska tro nåt alls. Jag kommer inte ens tro att jag är gravid om jag så kaskad-spyr flera dagar i rad och har superömma bröst och är vaken hela nätterna, drogad av hormoner!

Svar på tråden Livets stora och små frågor