• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Var tvunget att googla "avslag". Det låter äckligare än vad det är. Jag hade föreställt mig stora bitar av något oidentiferbart i trosorna.

• Lapinette

Nu ska jag lägga äggtänket åt sidan ... och försöka göra mig snygg (svårt för en gammal kanin) och bege mig ut till ön för studentfirande. Inga mer miner idag utan bara .

• Fru E

Nenne-fast när avslaget kommer så har du ju en bebis

Försöker visualisera en kommande plutt inför akun imorgon så jag kan slappna av lite mer men går sådär...

• Telis

Nenne, vilket sammanträffande! (Med T9:an)

Page, jag vet faktiskt inte vad det är egentligen. Och inte törs jag googla här på jobbet heller. Men jag har hört att det ska lukta uräckligt.

• Telis

Jaa, AM, vad skönt att det inte verkar vara bråck!

• nennesjuttioåtta

solen i magen, kaninen!!!! KRAMAR!!!

Telis
    eller hur!!

jag har inte helle googlat men det har blivit värsta grejen i mitt huvud att det luktar babianröv och *ryser*

• fru AM

Nenne: om du tycker det LÅTER äckligt med avslag så skulle du känna LUKTEN! fy f-n!

Frejis: Det måste vara min operationsdoktor, det. Träffade henne på inskrivningen inför snittet och då - fyra dagar innan mitt beviljade, planerade snitt så ifrågasätter hon hela beslutet (även fast hon inte kunde ta tillbaka beslutet)!!!

Vad jag vet så brukar man inte bli kallad till samtal förrän i vecka 32 eller längre fram än så ... Och när du blir kallad så kan du kanske ringa mottagningen och luska och få höra vad läkaren heter.

Lappis: Du är alltid snygg (även när du är bakis) - så det kommer inte bli svårt!

• nennesjuttioåtta

EA
    måste bara säga att min aku tyckte att 6-8 ggr var en rejäl dos, jag gick 10 ggr nu så han tyckte jag var mer än väl förberedd i kroppen. jag betalade också 500 kr/g.

• fru AM

Nenne: det luktar PRECIS som man kan tänka sig att babianröv luktar

• nennesjuttioåtta

AM
    I knew it!!! Blääärrrk!! Hur gör ni för att dölja lukten? Är det där trosskydden med parfym kommer in?

Svar på tråden Livets stora och små frågor