• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 14:31:07 följande:
    Det låter bra AM, gillar när du är glad !
    Puss, lappis! Fast jag vill att du också ska vara glad! Hur känns det nu när kanske första chocken efter upptiningsbeskedet lagt sig?
  • Frejis

Lappis - aj, vad dumt at CvL tog ut alla embryon, men din make hade en klok kommentar. Tycker att det borde finnas minst ett guldägg bland de upptinade.
    Vad händer nu, kommer CvL att ringa dig för att berätta hur processen går?

A M - det låter härligt med ett fint ärr. Har hört om den duktiga kvinnliga kirurgen på DS (det måste vara samma kvinna som opererade dig) som är lite speciell på andra sätt. Skönt förresten att bråcket förmodligen inte var ett bråck.

Grattis på bröllopsdagen BS!

• Lapinette

AM - nu känns det helt ok. Känner mig lugn och lite som att jaha, det finns ju inget jag kan göra. När jag lagt på efter att ha pratat med CvL ville jag bara storgråta men behärskade mig och ringde min mamma först ... sen grät jag.

• FruCicci

Hej Frejis,
    Vilken vecka är du i nu?

• Lapinette

Frejis - förhoppningsvis ringer inte CvL så är processen, ringer dem innebär det att de inte klarade sig. Hör jag inget från dem så ska jag infinna mig i Uppsala kl 11.00 på lördag.

• FruCicci

Lappis, vet din mamma om att ni ska göra FET nu eller lärde du dig att köra på en vit lögn denna gången?

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 14:35:46 följande:
    AM - nu känns det helt ok. Känner mig lugn och lite som att jaha, det finns ju inget jag kan göra. När jag lagt på efter att ha pratat med CvL ville jag bara storgråta men behärskade mig och ringde min mamma först ... sen grät jag.
    Nej, det finns ju inget ni kan göra åt upptiningen nu. Men ni kan gnälla lite och se om ni kan på någon typ av kompensation (ekonomisk tänkte jag på) i alla fall.

Nu hoppas vi stenhårt på dessa 4-6 ägg som ligger på upptining! Ett av dem kommer bli lill-Hoppas ska du se! Kram!
  • FruCicci

Är chansen lika stor vid FET som vanlig IVF? Eller mindre då det är upptining?

• fru AM
    Frejis skrev 2009-06-10 14:34:57 följande:
    A M - det låter härligt med ett fint ärr. Har hört om den duktiga kvinnliga kirurgen på DS (det måste vara samma kvinna som opererade dig) som är lite speciell på andra sätt. Skönt förresten att bråcket förmodligen inte var ett bråck.
    Vad har du hört om henne? Har hon ett polskt förnamn? Tyckte hon var extremt sträng och o-charmig både före och efter operationen men hon satsar uppenbarligen på det tekniska ist för den mjuka biten ...
  • Lapinette

Cissi - jag kan inte ljuga och speciellt inte för mina närmaste så jag ringde upp mamma igår och talade om exakt hur det var. Hon hade självfallet anat det eftersom jag inte kunde bestämma något införs C's student plus att jag tidigare sagt att vi ska göra ett försök innan sommaren. Mammor är inte dumma !

Svar på tråden Livets stora och små frågor