• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Förövrigt:
    Vad jag HATAR studentflak! Idag parkerar de dessutom utanför min port, drar på volymen ytterligare och så springer studenterna ner på gatan för att kissa - i min port, eller i parken mittemot! DÖDA!

Fast maken sprang precis till dagis för att hämta Livia - hon ÄLSKAR nämligen studentflak och han hade lovat henne att hämta henne tidigare idag så att hon skulle hinna se några ... En lastbil full av människor som festar och dansar och sjunger - vad kan vara roligare? undrar Livia ...

• Fru E

Nenne-delvis därför som jag valde staden K och inte de större M eller eftersom där lär vara dyrare. Vi får väl se vad han säger när jag gått 12 ggr och ev maken med. Frågade maken igår om han kunde tänka sig att prova och det kunde han faktiskt blev lite glad för det. Han har problem med ryggen och att han svettas nästan alltid (läs att han trivs när det är typ 0-5 grader) så det kanske går att fixa samtidigt

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-10 15:40:46 följande:
    AMI knew it!!! Blääärrrk!! Hur gör ni för att dölja lukten? Är det där trosskydden med parfym kommer in?
    Nya vaccuumbindor ... eller så skyller man på makens väderspänningar.
  • fru AM

Nu står ett djävla flak här igen! Ska jag kasta bajsblöjor på dem? Va? Va?

• nennesjuttioåtta

AM

EA
    Mannen min gick förra året. Kanske ska skicka dit honom nu igen? Fast han har bunkrat Zink och omega 3 nu så vi får se vad som händer. Det hinner ju inte ändras ändå för det tar ju 3 månader innan det har bytts ut i pungen...

• Telis

AM, kasta några häråt också, det är j-a flak här också!! (Se till att sikta ordentligt bara, på studenterna, inte på mig!)

• fru AM

Om jag formar blöjan som en liten pil kanske ...? (Äh - det blev inte rätt förmodligen - har inte hört programmet bara läst vad ni skrivit här i tråden)

• nennesjuttioåtta

AM
    Men vadå, håller du inte med om hur jävla bra de är?

• nennesjuttioåtta

Am
    Helt riktitg! Hahaha! Och sen måste du springa fram och sticka dem.

Svar på tråden Livets stora och små frågor