• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Hihi, jag mötte en liten tjej häromdagen på kanske 8-9 år som gick och skrålade för full hals: "För vi ska studenten, för vi ska ta studenten, om tioooooooo ååååååååååååårrrrrr". Så söt.

• nennesjuttioåtta

ni som varit till gyn med mens, hur var det?!?! Jag tokblöder ju och jag ska ju dit i morgon....

• nennesjuttioåtta

AM, om du orkar kolla hela filmen jag länkade till så kommer det när han formar handn som en liten pil

• nennesjuttioåtta

thank god att dagen äntligen är slut! Varför finns det ingen sjukpenning för oss barnlösa så att vi orkar med vardagen?! Det borde finnas ett sånt paket med valfri DVD-box, tröstgodis, en katt/hund/valfritt djur, en filt, 100% av lönen och mörkläggningsgardiner.

Eller om man känner sig lite gladare fast ändå vemodig så kan man byta det paketet mot en solsemester.

• Tinga

Lappis - oj, vilken berg-och-dalbana det blev för dig idag! Jag tycker som flera andra att din make resonerade klokt angående äggens kvalitet och överlevnad. Har du förresten fått klarhet i huruvida man kan frysa in långtidsodlade embryon igen? Stor kram till dig och jag hoppas att det blir åtminstone ett toppembryo (eller blastocyst heter det kanske? ) till dig.

AM - vad skönt att allting såg så bra ut på efterkontrollen! Det är ju lysande om det inte är ett bråck och bra att det slutat göra ont. Om det knappt syns och inte gör ont så är det förhoppningsvis ok att leva med det, oavsett vad det är.

Oupsie - jag inboxar dig angående området; så öppen vill jag inte vara i tråden.

Frejis - heja, heja! Dagarna tickar ju på och blir till veckor, så rätt som det är har de där minimi-10-veckorna-till gått. Sen hoppas vi förstås på att det går ännu längre än så.

• nennesjuttioåtta

Page
    hehehehe jo du vet förr i världen så var man ju dum i huvet nå jävulskt!

Nu ska jag hem och fira med mannen, sparrissoppa, sen champagne och lösgodis och FOTBOLL! Go Zlatan!

på er alla!!!!!!!

• Fru E

Nenne-maken har jag proppat i vitaminer sen vi började så där är det lugnt tror jag men ska höra vad akun tycker och hur ofta maken iså fall måste gå. Det kan ju inte skada (ehhh jo i pengaväg möjligtvis ) iaf även om det tar 3 månader för simmarna

• sweetstreet

Oh lappis!!!
    Styrkekramar!
    MEN jag tror och hoppas som så många ndra här att det finns ett riktigt GULDÄGG där!!
    och tänkpå koko! Hon fick "bara! två totalt men ett av dem är ju Conny nu!!!

Men visst förstår jag din oro. Och du har rätt att vara både sur, ledsen, besviken, jävigt förbannad och orolig nu. MEN för den saken skull hoppas jag ändå fast det kasnke låter klämkäckt.

Sedan vill jag bara försöitkgit tillägga att jag ju själv är en sådan där bebis som "kom med flygplan"....!
    Och det blev ju rätt okej det med...

MEGAKRAM till dig och eksimåerna nu!!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor