• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • start september

Trist Vänner med tanten. Kroppen är lurig! Jag som haft supertidiga mf tror att man kan känna av sådant som ligger under Hcg 50 om man är känslig för hormonruschen.

FruLlan - glömde ju säga att jag tycker det är skit att du ska må så dåligt men bra att du ska få prata med någon äntligen.

• Tinga

Lappis - tänker på dig hela tiden fram tills lördag!

Nu åker vi till Helsinki! Ses igen på måndag! Kram allihop!

• muggles

Vänner: jag tror inte du var skengravid, det vore väl rätt otroligt att du kände illamående mm bara av förväntningar?

Sept: jaha få se om vi följs åt då i höst? Hoppas att du slipper mf denna gång!

Håller tummar och tår för Telis och Ore idag!

Jag är faktiskt himla glad idag! Känner mig inte ett dugg nojig och ledsen över att jag inte blev på smällen denna gång heller. Skönt! Livet är gött just nu...

• fru AM

Tummar och tår hålles för Telis & Ore! Det blir lite trixigt att knipa med tårna eftersom jag ska på fotvård men jag gör mitt bästa!

Muggles: Glad att du är glad!

• Mrs  B

God morgon!!!!!!!!!!!!!!!

Här rullar det på som vanligt......
    Barnen vaknade vid 7, maken är på jobbet, frukosten är avverkad och jag har kaffe i min mugg.

Är i valet och valet om vad vi ska göra idag. Max behöver klippa sig men vädret är sådär så jag vet inte om jag har lust att åka in till stan. ?????
    Dagens i-land problem....

• nennesjuttioåtta

god morgon!
    Vänner, tror inte heller du var skengravid. men samtidigt har jag nästan jämt haft tidiga symptom men aldrig som nu att de hänger kvar efter att mensen kommit. Idag konstaterades iaf mf hos gyn och vi fick göra ny ÄP kanske redan v34 om min nästa mens kommer när den ska! Jag blöder fortfarande rätt mycket (dag 11 med någon form av blödning) och tuttarna ömmar än.

Har inte fått rapport från Telis än men tiden blev väl lite framflyttad va?

• fru AM

Och så ropar vi "Heja, heja - dela er!" till Lappis eskimåkoloni!

Svar på tråden Livets stora och små frågor