• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Nenne!!!!

GRATTIS!!!!!
    En underbar ålder kommer nu!
    Det kommer bli ditt bästa år ever! Jag VET det! Känner det på mig för det kryper sådär lite i högra lilltån....

Ha en superhärlig kväll med maken nu!
    Din dag igår lät ju bara FÖÖÖÖÖR härlig!
    Underbart!

• sweetstreet

EA,
    vad bra att allt passade perfekt!!!
    Jo, jag gillar VS! Man får skitbra hjälp där!

• sweetstreet

oupsie!

Har nog glömt välkomna dig??
    Vill iallafall hälsa dig välkommen i tråden!!!

• sweetstreet

Måste fortsätta jobba.
    Tjing tjejer!

och Ore och Telis SUPERLYCKATILL imorgon!!!!!

• Telis
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-10 16:01:53 följande:
    www.youtube.com/watch
    Hahahahaaaaa, den var rolig! Men när formar han handen som en pil?! Antingen förstår jag inte norrländska eller också microsomnade jag någonstans.
  • Blivande fru L

Hej alla!

Jag missade också när handen formades som en pil. Det var roligt ändå, iofs.

Jag ska gå akupunkturutbildning i vinter. Anar en lukrativ marknad. Ni får börja komma över till ön på helgerna och få behandlingar! Jag lovar att bjuda på gott rödvin ist för äckligt örtte. Undrar om man kan behandla sig själv?!

• snaily

Oj vad era tangentbord måste vara varma efter idag

Lappis, vilken dramatik med äggen, följt det under dagen men inte hunnit kommentera - maken din och alla andra har sagt så mycket klokt så kan inte annat än hålla med. Hoppas hoppas det går bra med odlingen nu!!

Grattis på bröllopsdagen BS! Ja, visst är det en miss med våra tv-kanaler... Har en kompis som nyss fått massor av kanaler, kanske borde kolla hos henne men tror inte hon gillar det programmet riktigt, hmm.

AM - slängde du bajsblöjorna?

Nenne - aaaah, är det SÅ Job ser ut!
    Apropå blod och gyn - trodde ju jag fick mens en timme innan gynbesöket, men det lurades ju bara och fortsatte "spotta" i två dagar. Hann dock säga till gyn att jag (nog) hade mens, och han sa iaf att det inte var några problem för hans del med undersökningen.
    Ha en trevlig fö'lsedagskväll!

Jättelycka till imorgon Telis!!!! Jag är ledig imorgon så jag kan sitta och hålla tummarna hela förmiddagen!

Lycka till till Ore också! (Kan jag få hålla en tå åt dig åtminstone?)

Vem var det som pratade saltlakrits förut, var det BS? I så fall ditt fel att jag nu har inhandlat en påse lösgodis, blev sååå sugen!

Kom hem strax efter tre från jobbet idag, var så trött efter att ha nattjobbat så jag gick och lade mig i sängen och tog världshistoriens skönaste tupplur, sov som en liten gris i en timme. Nu pigg!

• viktualia

Nenne - jag blödde i fem dagar ungefär, förbannat svinont hade jag i två.. båda gångerna...

Lappis - det där med att komma hem till maken och tala om att han är bäst och att jag är grymt lycklig över vårt liv ihop känner jag ingen... finns MÅNGA jag INTE är avis på!!!

Tinga - grattis till lägenhetsförsäljningen!!!

Snaily - avis på dig som blev pigg.... själv är jag seeeeg som klister.. fattar inte varför jag är så himlans trött.. hm...

• viktualia

Lappis igen - illa dramatik med äggen... *kramar om*

FruLlis - illa att du inte fått komma till nån och prata än...... *stor kram till dig också*

Ego - jag tror jag blir galen på alla lagom nygifta vänner som lägger ut info om att de väntar/får barn på fejjan.. det står mig upp i halsen....

...och kompenseras möjligen av att jag chattade med en kompis igår. Precis som under hennes första graviditet har hon kaskadspytt från vecka 6 och framåt... fem månader höll hon på förra gången.... är ju inte så man blir avis...

Svar på tråden Livets stora och små frågor