• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • _koko_

Ååååååhhhhhhhh, vad skönt att kunna andas lite igen.

STORT GALET GLATT JÄVLA TOKGRATTIS till familjen telis!!!!!! Ryser över hela kroppen och minns mitt eget vul med conny... Liten tår i ögonvrån.

• _koko_

OCH ett instämmande i att det är lappis och nennes tur snart snart snart!!!

• muggles

Telis: STORT grattis! Fast jag trodde heller inget annat...

Nenne: aha bra med VUL och nytt försök! Hoppas blodet avtar snart!

Lappis: tumhållning pågår!

AM: vad skönt förresten med bråcket som inte var ngt bråck och efterkontrollen!

koko: just det ja - jag har uppfattat någonstans (growing people?) just det här med att barn kan vara väldigt pigga fast de har (hög) feber - tydligen vanligt.

• Lapinette

Måste bara skriva att min underbara akup har svarat mig och har förberett örter för 15 dagar och vill sen att jag ska höra av mig när jag fått +. Hon är optimistisk och faktum är att det smittar av sig något ... så jag börjar komma upp i neutralt läge eftersom jag varit jäkla pessimistisk än så länge.

• snaily

yeeeeeehaaaaaaaaa, g r a t t i s telis!

• muggles

Hoppet är det sista som lämnar en kanin!

• snaily

Vad hände med mina versaler i GRATTIS? Skumt.

Jaa Lappis, härligt med lite optimism!

Trist att tanten dök upp Vänner!! Känner precis igen det du beskriver, jag var också "skengravid" (? eller på riktigt?) precis före jul men testade negativt. Det var också hittills enda gången tanten gjort dramatisk entré, utan spottings och smygstart, och hade också sjukt mycket värk hela julhelgen! (Kan tillägga att jag dessutom jobbade, så eländet var verkligen dubbelt.)

Nenne, vad bra att ni kan få försöka så snart igen! Då jäklar!!

• BrudSommar2006

Telis, tjohoo!!!

Jag är riktigt avundsjuk, jag vill också få göra VUL, man har ju ingen aning om hur det ligger till som det är.

För att klaga lite så är jag så sjukt trött på att må illa trots tabletter, till att börja med trodde jag ju att jag skulle klara mig och var inte alls lika dålig som sist men det har kommit nu istället. Jaja, man får stå ut, ska på inskrivning nästa vecka i alla fall, inte för att det kommer att göra någon skillnad. Ska bli skönt med KUB-test i alla fall så får jag äntligen se något då.

Förresten, vi ska hämta vår kattunge imorgon eftermiddag så jag får skippa lunchen.

• _koko_

Nej, vad tråkigt, BS, men roligt att ni ska hämta katt förstås!! Påminn mig, är det "den andre" som kommer nu eller senare?

muggles - Tack, det är nog en liten tröst iaf, för som sagt känns det lite dåligt att inte fatta att ens barn är sjukt...

Känner mig i övrigt lite fnissig eftersom jag just nu kommunicerar med en av de största i världen inom mitt arbetsområde ang ett problem jag har...

Heja lappis akupunktör!!

Svar på tråden Livets stora och små frågor