• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

Nu funderar jag genast på varför man inte GBS-testar alla kvinnor innan förlossningen?? Med tanke på att det är så pass allvarliga konsekvenser...

• fru AM

Då är vi lugna igen Frullan!
    Var det imorgon du skulle få svar?

• Fru FruLLan

AM
    Lovar innerligt och heligt att jag ska säga till om det OM det nu skulle hända något innan provsvaret i morgon. Men jag tror att det är helt lugnt på barnafödarfronten ett bra tag till här....

men jag ska absolut säga till om det om vi skulle hamna på förlossnignen.

Min barnmorska är ju verkligen askass. Jag sa till förra måndagen om mina uvi symptom men först över en vecka senare vill hon ta prov....

• fru AM
    kängu skrev 2009-06-11 11:55:42 följande:
    Nu funderar jag genast på varför man inte GBS-testar alla kvinnor innan förlossningen?? Med tanke på att det är så pass allvarliga konsekvenser...
    EXakt vad jag har funderat på!!! Jag hade GBS med Livia och tvingade mig under Hektor-graviditeten till säkert fem odlingar för att veta om det kommit tillbaka. Det är väldigt vanligt nämligen att man får det igen om man haft det en gång. Konstigt (turligt) nog fick jag inte det - fast å andra sidan kom ju Hektor med snitt så då spelar det inte ngn roll. Det är vaginala förlossningar som är risken när det gäller GBS
  • Lapinette

Shit, vad mycket som kan krångla under graviditet och förlossning!

Muggles - visst var huset gulligt!

• Fru FruLLan

Usch och fy villken hemsk läsning. Ska man oroa sig ännu mer för cp skador nu...

AM
    japp i morgon skulle jag få provsvaret. Tänker ringa så fort de öppnar sen terra dom hela dagen. Allt för att vara så otroligt jobbig som jag bara kan

• kängu

Hm... undrar om jag ska be barnmorskan om en sån odling när jag ska dit nästa vecka? Och om det blir förlossning innan dess, be dom göra det där?? Jag hade ingen koll alls på detta men är ju viktigt att veta just med tanke på att det kan vara så läskiga konsekvenser!!

• Fru FruLLan

AM
    Hade du GBS med Livia? Var det tidigare eller vid förlossningen? Hade du också känningar av uvi.

Ja lappis-. Så jäääälva mycket skit som kan hända under en grav.
    Att det överhuvudtaget föds friska barn!

Förlåt att min uvi tog över tråden som var så pos och glad innan...

• kängu

Helt OT- men vill bara tipsa om www.thehungersite.com
    Man kan gå in där och klicka på sex olika kategorier (t.ex. "Hunger", "Child Health") och så skänker sponsorer mat etc. Man kan göra det en gång/dag och det är helt gratis.
    Kom att tänka på att jag skulle tipsa er för jag är där inne och klickar nu

Svar på tråden Livets stora och små frågor