• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

Just det
    jag tror att orsaken att man inte tar prov på alla kvinnor vid förlossningen är att det tar tid för odlingen att växa och ge svar. man hinner inte ta prov och få svar innan allt är över.

Har du några symptom på uvi kängu? Annars vete sjutton om du behöver oroa dig. Men ijuförsig... en odling kan ju aldrig skada!

• Fru FruLLan

AM
    igen
    vad blev det tillslut för tvillingvagn för er? Eller kör ni ståbräda till livia?

• kängu

Nej inga symtom. Men tänker kanske att det ändå vore bra att kolla... Kan ju se om det blir ett besök hos BM nästa vecka och höra vad hon tycker. Hon är väldigt vettig så jag litar på hennes omdöme.

• muggles

Ore: det är en Crescent, har för mig att modellbeteckningen var Race el ngt sådant. Men den verkar inte finnas kvar att köpa. Vi köpte den för 1995:- i affär faktiskt, men det var sista exemplaret. Och till det priset har den varit suverän. Det som är bra med den är att trots att det är en 3-hjuling så kan man fälla upp fotstödet om barnet ska ligga plant och sova. Detta går ju tex inte med Urban, där är fotstödet "fast". Och för Moa som sovit mkt i vagnen var detta ett krav. I övrigt är det ganska stor sufflett jämfört med UJ och Easy Walker som jag också tittade på. Plus att varukorgen är större. Men annars tror jag nog att UJ är mer kvalitet - det går nog att hitta en fin på Blocket om man inte vill lägga ut för mkt pengar.

• Fru FruLLan

Lappis förresten
    Vilket fint hus! verkligen super. Fast själv skulle jag inte vilja bo så nära essingeleden med dess intensiva trafik.

• Fru FruLLan

vad ska man äta till lunch idag????

• kängu

Frullan- jag har precis ätit frukost, så jag är nog fel person att svara

Nu ska jag försöka sparka igång dagen, jösses vad seg man blir av att vara hemma!!

• Lapinette

Frullan - ja du det är en bra bit till Essingeleden . Du måste mena Enskedevägen? Det är sånt man får "lyssna" på när man besöker huset (vilket vi inte kommer att göra) för samtidigt som man blir bo lugnt och fint så är det även en fördel att ha närhet till kommunikation + stora vägar.

• Lapinette

Helst skulle jag vilja hitta något i Gamla Enskede men då har man ju den ändå mer trafikerade Nynäsvägen. Vet inte hur mycket trafik det är på Enskedevägen, för så stor är den ju inte.

• Fru FruLLan

Men lappis
    Då måste jag ha kollat in fel hus!!!!
    För när jag klickade på länken kom ett hus på essingen upp!!!
    vad konstigt!

Då måste jag kolla igen!!!

Återkommer!

Svar på tråden Livets stora och små frågor