• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Telis: härligt underbart med Televinken!!! Visst är det rörande med första UL:et. Jag tog en bild med min mobilkamera på skärmen och den har jag fortf kvar. Fast det går ju inte för min stackars hjärna att förstå att det är Moa som är på den bilden - det är för abstrakt.

Frullan: hon låter verkligen otroligt kass om hon inte ens fixar Rh-provet! Är hon ung och oerfaren el bara blasé?

Lappis: förresten är det väl precis ett för litet hus ni ska köpa för att det här ska gå vägen - el har jag missuppfattat ngt? Var det för små jeans kanske...? Hmmm. *klurar*

• muggles

Nu kom jag på att det ju var andra UL:et jag tog en bild på - första med pickande hjärtat (vid KUB-testet) var ju inte mkt att ta kort på. Usch vad jag är förvirrad nu för tiden.

• passionsblomman

Jaaaa! Jag sskrattade så jag grät åt den! och som hon SATT där, alldeles moltyst med Fredrik i sitt kök, i evigheter utan att konversera alls!

Jag känner till flera sådana gummor och gubbar.
    Alla bor inte i Norrland. En del finns i de Småländska skogarna också.

muggles skrev 2009-06-11 13:14:21 följande:
    Passionsblomman: såg du Svenska Dialektmysterier när det begav sig? Det var många roliga episoder i den. I ett avsnitt skulle FL förklara varför norrlänningar är så fåordiga (tex säger de "ofarit" om att "inte ha åkt iväg") och drog han en historia:En gumma som bodde långt in i skogen och hade en enda granne på någorlunda nära håll, blev insnöad en vinter. Det var så mkt snö så så hon behövde hjälp med att komma ut ur huset. Då ringde hon grannen och det enda hon sa innan hon la på var "kom int ut!". Det är så underbart!! Har blivit ett uttryck hemma hos oss efter det, för osannolikt nog passar det ibland in...
  • BrudSommar2006

Page, spraya håret med värmeskydd, vad i hela friden är det? Jag vet tydligen inte mycket!

• Lapinette

muggles - tajta jeans funkade inte på mig dessutom har jag sedan utomkveds + för mycket god mat inte kunnat använda dem. Så jag, hus kanske är rätt melodi ... annars brukar jag nämna hund till maken.

• Telis

Page, ta det försiktigt i badrummet! Jag har fått hjärnskakning på det sättet (fast då var det inte halt av silikon utan jag låg i badet och så ringde telefonen...).

• BrudSommar2006

Ett för litet hus måste ju slå trånga jeans med hästlängder?! För mig verkar det fungera att boka in en jobbresa.

• Page

BS, skydd mot slitningarna som uppstår vid plattång och hårfön. Efter tre blekningar är mitt hår som en risbuske, så jag måste behandla/skydda och platta håret!

• Telis

Muggles, vi fick med oss ett litet foto på Televinken, den där UL-maskinen kunde skriva ut såna. Men det är ju mest en blobba än så länge. Fast han/hon är hela 12,3 mm lång. *stolt*

Svar på tråden Livets stora och små frågor