• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Knipövningar, kniper ni bara, eller har ni några hjälpmedel (maken räknas inte!) till det? Köpte kulor för ett tag sen och jag tycker att de underlättar.

• Telis

Page, nej i vecka 10. Och sen gör man väl KUB i vecka 11-13 eller så?

koko, usch vad jobbigt att ha svårt med det.

• nennesjuttioåtta

ska man inte ha för tajta jeans? JAG VISSTE DET! Nu blir det mysbyxor from now on!

Passion, jag klurar men min roligaste var ju den med hamstern...

• nennesjuttioåtta

jag har köpt knipkulor. Tränar dock oerhört sällan, vad jag vet har de bara använts en gång. (vad jag vet!??! vem skulle annars veta?)

• Page

Telis, snart ju!!

Nenne, maken har inte lånat?

• nennesjuttioåtta

ååh Telis vad rörd jag blev över att mannen blev så rörd!

• Telis

Nenne, ja han är en liten softis, sötnosen.

• BrudSommar2006

Telis, med ditt toppägg kanske KUB är onödigt? Med tanke på hur lång tid ni har väntat innan ni äntligen fick till det där pluset vill ni kanske ändå inte riskera fostervattenprov och mf i första taget? Egentligen tror jag att KUB är lite onödigt för mig också för det ska banne mig mycket till innan jag ger mig på något sådant heller.

• snaily

Telis, grattis igen till Televinken! Perfekt med inskrivning på bröllopsdagen!

Har sprungit i regnet, ska hoppa in i duschen nu och sen iväg på massage, see you later!

(Förresten koko, om du menade MNK på onsdagar så är det kl 16, fast inte nu längre för det är sommaruppehåll )

• passionsblomman

Jaaa, men nån mer kan du säkert!

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-11 13:49:09 följande:
    ska man inte ha för tajta jeans? JAG VISSTE DET! Nu blir det mysbyxor from now on!Passion, jag klurar men min roligaste var ju den med hamstern...
Svar på tråden Livets stora och små frågor