• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • passionsblomman

hihi, nä jag har inte läckage heller-jo ibland pinkar jag ner mig lite om jag nyser eller skrattar lite för mycket, men det är väldans sällsynt som tur är. Men man gör nog klokt i att förebygga det där...

• sweetstreet

5 år AM!!!!!
    MEN då kasnke inte vi bor kvar?????!!!!!

NÄE, jag tycker du ska komma åtminstone redan näta sommar!!!
    Eller varför inte ta med Hektor fixa barnvakt til de andra guldklimparna och dra hit i höst medan det fortfarande är härligt skön temperatur här = typ svensk sommarvärme....
    TOKSHOPPA och TRÄFFA MIG!!!!!!!!

Låter inte DET som en MYCKET bättre och klokare idé???!?!?!??!

Ska vi ha omröstning i tråden.

jag räcker upp en hand för att AM sak komma snaaaaart och INTE om 5 år!!!!
    Hur röstar ni andra???!!

• Telis

Sweet, tack för tipset! Det heter moderkaksprov här. Jag vet att den ökade missfallsrisken på 0.5% är densamma mellan det och fvp men i övrigt vet jag ingenting om moderkaksprovet. Ska läsa på lite!

• Lapinette

Telis - vad vet du om donatorn, ålder t ex?

• sweetstreet

Mugglan!
    haha jag HAR faktiskt kort på LillSnorpan redan när hon bara var en liten svart blobb...!
    Det var veckan INNAN man ens kunde se ngt hjärta. Sedan har vi ett från hjärt-VULet också fast man ser ju inte på kortet att det pickade..
    Haha! Så är det när man går på infertilitetsklinik.....

• nennesjuttioåtta

AM
    äsch, hahahaha!

Koko
    sr.se har mammas nya kille som POD-radio

• Lapinette

Shit, jag vill också vara 26 !!!!

• nennesjuttioåtta

hej sweeeiteeieeeeyyy!!!

jag röstar för en höstsemester inom kort för AM!

Svar på tråden Livets stora och små frågor