• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • sweetstreet

Har inte hunnit läsa ikapp alls.
    Vill bara snabbt skriva
    GRATTIS TELIS!!!!!

Yeeeeaaaayyyy!!!!!!!

Jag VISSTE det!!!!

Tack för messet!!

Ååååå jag blev så glad!
    Ett litet hjärta! Visst käns det helt fantastiskt och nätan lite overkligt när man får se det slå!

UNDERBART!!!!!

Gumman kan du tro på det NU då?!?!?!?

KRAAAAAAM från skittrist fråmulet och dimmigt New York...!

• fru AM

TAck för länken Passionsblomman! Nu ska här knipas. Ska damma av geishakulorna också ...

• kängu

Telis, vi gjorde inte KUB. Dels är ju jag relativt ung, men framför allt så visste vi inte hur vi skulle hantera resultatet OM det blivit dåligt. Jag skulle inte klara att göra abort om barnet hade DS t.ex. Dessutom kändes det, även om allt var bra, som en "falsk" försäkran- bara för att man får bra resultat så betyder det ju inte att barnet är friskt. Så resonerade vi, men jag förstår absolut dom som gör testet också!

• fru AM

Hej Sweet! Hälsa NYC från mig - säg att jag kommer o tokshoppar med maken om ca 5 år ...

• sweetstreet

Oj såg just senaste sidan och att ni diskuterar kub och fvp.

Telis!
    OM du bestämmer dig för att göra fvp skulle jag nog ändå föreslå att göra placentabiopsi istället. Vet inte riktigt vad det heter på svenska (det mer riktiga och medicinska namnet). MEN fördelen med detta är att man kan göra det mycket tidigare i graviditeten vilket är en enorm skillnad OM det visar på ngt allvarligt fel så att man vill avbryta graviditeten.
    jag tror att man kan göra det redan runt vecka 10 eller så, emdan fvp dröjer ett par veckor till. Alltså rätt stor skillnad.
    Jag har flera vänner som gjort det och de valde detta just p g a att man får veta det relativt idigt i gravidteten. Jmfrt med fvp.

Vile bara inflika detta.
    Ska fortsätta skumma vidare nu (båkåt alltså...)

• muggles

Tack för tipset Passion! Jag har iofs inte urinläckage (men det är ju jättevanligt koko!) men om det blir ngn mer grav så borde jag nog göra övningarna. El jag borde ju göra dem ändå... *knip* (så en iaf)

koko: jag gjorde blodprovet till KUB i v9 och innan provet så tog de ett överrasknings-UL (dvs överraskning för mig) "bara för att se så att det var ngt därinne". Då var det ett litet pickande hjärta - inte mkt att ta kort på. Sedan gjorde jag själva NUPP:et i v12-13.

• Telis

AM, ja precis, dom går på donatorns ålder och sen alla andra siffror som vanligt.

• muggles

Sweet: tror det heter moderkaksprov el ngt sådant här.

Svar på tråden Livets stora och små frågor