• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • start september

AM har en poäng kring att det nog ska stå i journalen.

I Stockholms landsting kom förra året riktlinjer för vad som gäller för dropp just med tanke på GBS och detta skulle följas. BB Stockholm hade dessa på sin hemsida då (kunde inte hitta nu) så läkaren kunde inte direkt säga nej. Annars stämemr det säkert att det måste vara på ordination att läkaren eget beslut gäller. Så i det fallet kändes som att jag hade rätt att kräva, men det kan ju ha ändrats.

• _koko_

muggles - Hur tidigt gjorde du kub med Moa? Jag har ju film från vårt senaste kubtest och då är det ju en bebis! Har även en bild från vulet med conny i v7+, men då går det ju inte att se något vettigt (fast i verkligheten är ju den där blinkande pixeln det vackraste man kan se...), och sen minnesbilden av embryot med de 4 cellerna de stoppade in...

nenne - Förresten, har fortfarande inte lyckats pricka in onsdagar kl 15, men fortsätter att försöka.

page - När jag kom hem igår hade conny ett snyggt blåmärke över ena ögonbrynet, han hade visst gjort som du, men utan spraybelagt golv...

• fru AM

Telis: När ska du och Televinken (och maken?) på kontroll nästa gång? Är det NUPP som är nästa eller görs det fler kollar?

• Page

Koko, stackars Conny!

Telis, blöta fötter mot klinker är ju livsfarligt! Har gjort en sån vurpa i ett badhus.

• fru AM

Angående badrumsolyckor: jag spillde ut en hel burk hårinpackning på badrumsgolvet förra veckan - jäklar vad snorhalt det blev. Jag fick våttorka säkert tio gånger med nytt vatten emellan för att det skulle gå bort. Vad är det man hällre i gåret egentligen?

Page: imponerad över att du värmeskyddar håret!

• _koko_

page - Ja, fast vi är så vana nu att man knappt tänker på det. Han har nya blåmärken nästan varje dag.

Jag lämnade urinprov i förra veckan för odling, men eftersom hon inte hört av sig är det nog ok. Skönt. Har inte direkt haft några symptom men eftersom jag börjat få svårt att hålla tätt tyckte hon det var bra att ta ett prov ändå. Skitkropp, jag är ju jätteduktig med mina knipövningar.

• Telis

AM, härnäst blir det inskrivning hos BM (på vår bröllopsdag, passade nog ) men nästa VUL är nog inte förrän när man gör KUB.

Men vill man göra KUB, jag vet inte?

• Page

AM, utan skyddet skulle jag ha tre hårstrån kvar!

Slajm?!

• Page

Telis, inskrivning vecka 12?

Koko, jag fick svar på en gång när jag hade uvi, så det är nog ingen fara för dig. Trist med läckage dock...

Svar på tråden Livets stora och små frågor