• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

Telis: jag tror inte de kan vägra dig att göra prover men de är gratis för kvinnor över 35 år (kan vara lite olika i olika landsting). Numera är ju tom KUB gratis här i V Götaland, vilket det inte var när jag väntade Moa - jag fick punga ut 1800 pix... Men FVP hade varit gratis då.

• nennesjuttioåtta

Passsionsblomman
    när har du BIM nu??

ÅÅH EA, jag har inte glömt dig men jag har inte ksickat proggen än, ska få fatt på en jiffypåse först!

Å det där inslaget med Job jag länkade till vet jag ju inte ens om Forma handn som en liten pil var med i, hahahahah!! Det stod ju det i rubben men... Han är för jävla rolig.

• muggles

Nenne: jag väntade på det där med pilen men det kom aldrig vad jag hörde. *besviken*

• nennesjuttioåtta

oj, det var ju inte hela

• passionsblomman

Ja du, det borde nu med pergo och allt vara i midsommarhelgen. Jag som har haft så sen mens jämt fick på dag27 senast, och eftersom jag visst hade ÄL redan på dag 13 den här gången så är det väl rimligt att tro att det kan bli lika den här gången. Dag 27 är på midsommarafton...

nennesjuttioåtta skrev 2009-06-11 15:17:54 följande:
    Passsionsblommannär har du BIM nu??ÅÅH EA, jag har inte glömt dig men jag har inte ksickat proggen än, ska få fatt på en jiffypåse först! Å det där inslaget med Job jag länkade till vet jag ju inte ens om Forma handn som en liten pil var med i, hahahahah!! Det stod ju det i rubben men... Han är för jävla rolig.
  • Ore

Wiihii, så om det inte kommer tant då så blir det test på midsommarafton eller midsommardagen kanske??? Håller tummarna!

• Fru E

Herrejisses vad ni har skrivit era galningar

Har varit hos akun på förmiddagen och sen försökt komma ikapp på jobbet med allt som strular inför den stora dagen D på söndag med paprikorna

När jag kom in hos akun så låg min kollega (hon som tipsade om honom) där och fick behandling så han frågade om det var ok om han stack nålar i oss samtidigt eftersom kollegan behövde lite mer tid men för min del var det helt ok eftersom vi känner varandra. Så nu vet kollegan om varför jag går till akun med men gör iofs inte så mycket, är inte hemligt att vi försöker få barn hos de kvinnliga kollegorna på avdelningen.
    Akun tyckte att jag skulle prova de här 12 ggr först och händer inget efter dessa (eller ett par månader efter behandlingen) så skulle även maken få sig en omgång. Men han verkar väldigt positiv till att det ska fungera så det hoppas jag med

Telis-GRATTIS till ett fint litet pickande hjärta

Ore-GRATTIS till ditt RUL

Vänner-trist med tant men då vet du iaf och kan slippa fundera.Tycker det där med symptom för + eller tant är ett mysterium eftersom de kan tyda på både och......

Nenne-jag charmade Frejis lite med om progg ifall du inte längre ville skicka dina

Nu får ni inte skriva lika många sidor var dag för jag kan inte titta in igen förrän på söndag ikväll blir det Blekinge på student, imorgon Växjö till bror m familj, lördag Ullared med kompisar och söndag ev hos svärisarna.

Svar på tråden Livets stora och små frågor