• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

apropå Pitt så tyckte min Brad att vi skulle skriva PITT med hönsgödsel på gräsmattan som tillhör bostadsrätterna i vårt område. Mooahahaa ibland bara älskar jag honom för att han är lika töntig som mig.

• fru AM

Nenne: Kanske Livia kan få komma till dig & P på lära-sig-busa-mer-kollo i sommar?

• snaily

Hej igen
    Tillbaka från massage med snygga frottéavtryck i hela ansiktet

Tunga funderingar det där med bokstavskombinationer och FVP... svårt! Har inte tänkt igenom alls men hoppas att vi får anledning att göra det någon gång!!

Kängu - Aj löööööv Little Britain!

Nenne, klart ni ska skapa konst med hönsgödsel!

• fru AM
    snaily skrev 2009-06-11 16:32:11 följande:
    Hej igenTillbaka från massage med snygga frottéavtryck i hela ansiktet
    Jag läste "snygga fotavtryck i hela ansiktet" och ndrade vad du hade varit på för typ av massage ...
  • snaily

Byter ämne helt - nu har vi införskaffat hundfiltar, ny hundbädd, bur, koppel, halsband, matskål och leksak, så nu är vi redo för Korvens ankomst! Bara EN VECKA kvar nu!
    Hoppas jag, lite orolig då uppfödaren inte svarat på mitt senaste mail... hon har säkert sålt korven i förtid på svarta marknaden eller till djurförsök eller nåt

• snaily

AM, skulle vara nån variant av våldsam ansiktsmassage det! Kanske så massage går till här i obygden Nej då, det finns faktiskt en skitbra spaavdelning på ett stort känt hotell här i närheten, dock inte där jag var idag.

• nennesjuttioåtta

lika töntig som jag, heter det kanske...? Äh

HAHAHAH ja fy fan vad roligt om det bara tokväxte PITT!

AM
    Oooh ja gärna!!!! Vad vill du ha för nivå på kollot? Toahumor (gladpack under ringen) eller vanlig hysshumor (plånbok på snöre)

Little Britain är underbart!!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-11 16:43:22 följande:
    AMOooh ja gärna!!!! Vad vill du ha för nivå på kollot? Toahumor (gladpack under ringen) eller vanlig hysshumor (plånbok på snöre)
    Toahumor går bra. Även slapstick-humor är populärt (typ dratta på rumpan i tårtan). Strålande! Ska bara förankra idén hos faderskapet först ...

Snaily: oooo bara en vecka tills korven kommer! Spännande och roligt! .-)
  • Lapinette

Pust, snart denna dag avklarad och läkarna på CvL går hem och stänger lugnt och fint om våra små. Snälla, fortsätt och trivs där i värmeskåpet!

• Page

Snaily, jag är så grön av avund!!! Vill också handla hundsaker och få hem den NU! Psst, vad blev det för bädd?

Men handlat har jag gjort. Cigaretter! Urrk och blä, har återtagit en vidrig ovana som jag inte har haft på 12 år. Jag är så besviken och äcklad av mig själv! Maken måste komma hem i morgon och tala om för mig hur vidrigt det är.

Svar på tråden Livets stora och små frågor