• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

Telis - I wish you best of luck !!

• Lapinette

passionsblomman - till på lördag kl 11.00 då förhoppningsvis en blastocyst ska tillbaka till mig.

• Page

Lappis, du är alltid välkommen till det Pageanska dårhuset!

Snaily, har en matchande tändare till ciggen. Reklamtändare från Fonus. Mycket talande tycker jag.

Tänkte också köpa en Bia, men när han har blivit lite äldre. Till en början tror jag att det blir en kartong, med mjukt fluff i! Vill gärna ha en uppdatering om det fungerar bättre med den ovala.

• Lapinette

Nu har de eller den (för jag vet ju inte hur många som är kvar idag) klarat av ca 30 timmar och har ca 42 timmar kvar.

• Lapinette

Page - jag kommer snart. Finns det någon hage på hospitalet så jag kan få hoppa omkring lite och gnaga på morötter? Samtidigt som jag är skengravid.

• Telis

Lappis, jag är säker på att den första tiden är den kritiska. Nu har dom nog kommit igång med delningen och mår toppen i värmeskåpet!

• passionsblomman

Och en blastocyst är ...? Ett ägg som vdelat sig visst mycket ellr vad? Och då ska det inplanteras i livmodern eller?
    Gud vad många träliga frågor jag bombar dig med...men jag äär så nyfiken.

Och HUUUU vad spännande och jobbig väntan det är nu då!
    Usch! Jag fick helt ont i magen när jag läste att de atagit ut alla äggen igår och jag hoppas SÅ mycket på dem för dig nu!

Lapinette skrev 2009-06-11 17:05:43 följande:
    passionsblomman - till på lördag kl 11.00 då förhoppningsvis en blastocyst ska tillbaka till mig.
  • Page

Lappis, hage kan lätt ordnas, men morötterna har ej vuxit upp än! Lite sallad eller mangold kanske?

• snaily

Åhå, ny hållpunkt för maximal tumhållning, lördag kl 11 antecknas! Fast det är förstås NU när de ska växa som tumhållningen behövs som bäst, det är därför jag bara skriver med ena handen!
    Tvillingvarning förresten Lappis!

Telis, om jag anstränger mitt minne 14 år tillbaka i tiden så ser jag en hundkorg, div. filtar och täcken, ett strykjärn, ett otal cd-skivor, en bit av en sänggavel - allt massakrerat i smulor av valptänder. Men hon tuggade nog mycket av separationsångest tyvärr då hon var ensam hemma lite för mycket, och det ska inte Korven behöva vara.

• Lapinette

Telis - åhhhh, jag hoppas det är så. Tänk om de ringer på lördag morgon när jag är hos akupunktören. Snacka om att jag då skulle störta djupt, djupt ned.

passionsblomman - helt rätt, en blasto är ett embryo som odlats i 4-5 dagar och den ska tjong upp i livmodern på mig. Känns ungefär som en insemination dvs inget alls och tar ca 2 sekunder att göra.

Page -sallad är toppen!

Svar på tråden Livets stora och små frågor