• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Frejis

Muggles - jag skulle nog räkna söndag som dag 1. Konstig menscykel, hoppas att det normaliserar sig.

Telis - myomet är lite kinkigt efter gårdagens äventyr, först ett par timmar på DS och sedan lunch och lite annat på stan. Fast jag borde kunna ta mig till GH, till stans trevligaste lunchsällskap
    Vilken tid?

• snaily

Muggles
    Såg Skatan igår och skrattade också ihjäl mig åt Pictionarysketchen, trots att jag sett det förut Sen gillar jag kåta Gun också!

Men neeeeeeeeeeeeeeeeeeej, det är INTE freeeedaaag idag, inte när jag måste jobba

• fru AM

Hallåhallå!
    Telis: halkhistorian!!!
    Själv har jag både halkat på bananskal, fått en tårta i ansiktet samt blivit nerbajsad av flygande fågel (inte bara en utan flera gånger).

Lunch idag!? Myomet verkar tillåta det, eller - Frejis? Var det inte 11.30 på GH som har varit vår preliminära tid/plats?

Ska vi köra på det? Telis, Frejis, Koko, Jag - någon mer? Lappis? Cicci?

• Lapinette

*smyger in* ... inget telefonsamtal än men jag antar att de små har sovmorgon och ingen har checkat till dem. Jag är nervös och vill inte prata, nämna eller helst skriva om det. Tror då att jag kan väcka upp de små *smyger ut*.

• Lapinette

AM - nerbajsad kompis garvade jag hjärligt åt. Vi var på Jersey och skulle ut till en badstrand när en mås la a en stor skit i hennes huvud. Shit, vad jag garvade MEN konstigt nog inte hon (BS det var din syssling).

• Telis

*sssssscchhhhhhh, idag pratar vi med smååååå bokstäver*

Ja, 11.30 på GH blir bra. Om inte Myomet protesterar.

• _koko_

Jag kommer till GH 11.30! Och därför måste jag jobba nu på förmiddagen, för efter lunch åker jag och hälsar på en kompis som ligger på sjukhus (troligen blindtarmen, men de famlar lite, precis som för mig för nästan exakt två år sedan... Väcker många mer eller mindre jobbiga minnen till liv...).

Apropå roliga olyckor - ni minns väl att jag tappade båda tårtorna i trappan på connys namngivningsdag??

• fru AM

Behöver lite idéer - vi ska ha något vi kallar BABYVERNISSAGE i helgen och ska visa upp Hektor för dem som inte sett honom samt bjuda på bubbel och tilltugg. Men vad för tilltugg!???? Det ska ju vara lätt att förbereda så man hinner mingla lite med folk när de är här ...
    Mina egna förslag är: tapenadesnurror (smördeg), gruyereost i kuber med liten fikontrudelutt, kryddrostade nötter, hoppasnde djävlar (baconlindade dadlar)

Ni kreativa kvinnor - hjälp!?

• Telis

Men AM, vad mycket du har råkat ut för.

• Frejis

Lappis - en extra stor kram till dig Lappis

A M - fått en tårta i ansiktet?
    Jag har också blivit nerbajsad av flygande fåglar, tur att det var en duva (tror jag) och ingen mås (de lämnar väl mer ifrån sig...).

Noterar 11.30 på GH. Får se vad myomet säger om det tänkte ta min far till Ecco-butiken på Kungsgatan innan lunchen så att han köper nya skor under övervakning

Svar på tråden Livets stora och små frågor