• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

AM
    Tunnbrödssnurror med böcklingpastej, lite gräddfil och gräslök!!!

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2009-06-12 10:12:51 följande:
    AMForbondekorv från Färila!!!!!
    Tänkte ett tag att det var en omskrivning för något gammalt ex till dig, Nenne ...
  • Lapinette

AM - inget gelatin. Man rullar in dem i plastfolie och låter dem ligga i några timmar. Hittar dock inte receptet då jag har den hemma i en sån där gammal Arla folder, på deras hemsida har dem den inte. Det var enkelt att förbereda, blev gott och t o m uppskattt av tonåringarna.

• Lapinette

Gällande lunch så tror jag faktiskt inte jag pallar med det. Känner mig som ett jäkla asplöv och vill sitta nära mobiltelefonen utifall att. Om de ringer vill jag kunna springa in på toaletten och låsa dörren om mig.

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-12 10:18:58 följande:
    AM - inget gelatin. Man rullar in dem i plastfolie och låter dem ligga i några timmar. Hittar dock inte receptet då jag har den hemma i en sån där gammal Arla folder, på deras hemsida har dem den inte. Det var enkelt att förbereda, blev gott och t o m uppskattt av tonåringarna.
    Var det denna?:
    www.arla.se/Default____17653.aspx
  • _koko_

Om man vill variera smördegssnurrorna är det väldigt gott att smeta vanlig kaviar i dem i stället för tapenad!

(kan ju inte lämna er helt )

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-12 10:21:03 följande:
    Gällande lunch så tror jag faktiskt inte jag pallar med det. Känner mig som ett jäkla asplöv och vill sitta nära mobiltelefonen utifall att. Om de ringer vill jag kunna springa in på toaletten och låsa dörren om mig.
    Helt begripligt! Stor kram Lappis!
  • Ore

Men, ååååhhh, min dator censurerar vartannat inlägg *låsning* och mitt fina inlägg försvann.

Fortsätter hålla tummarna för lappis blastocyster, även om jag får göra det rån vårt östra grannland fr.o.m. eftermiddagen. Måste rusa vidare nu, full fart här...

KRAM, skål och trevlig helg på er alla. Noterar att jag ska försöka börja läsa på sidan 583 på måndag.

Kvarteret skatan: Enda som fastnat av det lilla jag sett är en grej som maken gärna citerar "Vi skulle komma klockan två, och nu är klockan två minuter över två - VI ÄR TOKSENA". (typ...)

• Frejis

Vi ses på GH kl. 11.30. Nu börjar vi få bråttom (med tanke på min snigeltakt)

Ska bli skoj att ses! Hungrig redan nu

• BrudSommar2006

Åh vad gärna jag hade velat luncha med er idag men jag ska åka typ efter lunch så det hinns inte med tyvärr. Men vad jag ser fram emot att få hem kissen, även om vi fortfarande inte är helt säkra på vad han ska heta!

Iris är också väldigt noga med vilken sång man ska sjunga! INTE Imse Vimse Pindel! INTE Blinka Stjärna!

AM, fyrabarnsmor??

Svar på tråden Livets stora och små frågor