• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

Tack kängu!
    Hur går det själv med förvärkarna. Har du det fortfarande?
    Mina är försvunna
    de kommer sporadiskt ibland... men inte så regelbundet som förra veckan.

• fru AM

Frullan: åh så jobbigt med UVI om det nu är det du har. Hoppas de kollar efter GBS-bakterier också för OM du har UVI med GBS så MÅSTE du får antibiotikadropp under förlossningen! Det är superviktigt! Dubbelkolla med din puckade BM om de verkligen kollat för GBS om det nu är UVI!!!

• kängu

Frullan- Jodå de är här åtminstone morgon och kväll. Fast mina är inte så "värkiga" utan mer en konstant molande värk. Som en lätt mensvärk typ. Jag tror nog att det här pyret kommer stanna i magen till utsatt tid (men förhoppningsvis inte jättemycket längre...) men man vet ju aldrig. Ska packa väskan idag för säkerhets skull.

• kängu

Frullan, behöver ju inte betyda ngt att förvärkarna försvunnit/minskat. Gick du över tiden förra gången?

• Fru FruLLan

AM
    Åhhh du är verkligen källan till allt viktigt vetande!!!!
    Ska kolla upp det med BM direkt! TACK!!!! du är bäst.

Jag kan gissa att de inte kollar det för hon är verkligen SÄMST
    kärringsatansjävel!

• Fru FruLLan

grrrrr
    hon är ledig tills på måndag

• Fru FruLLan

Kängu:Jag gick över 10 dagar med borren
    lär vel bli så den här gången också....
    Förra gången gjorde det inget alls att jag gick över för jag mådde så bra, men så är ju inte riktigt fallet den här gången så jag önskar verkligen att jag slipper det. Men jag tror tyvvär att jag får gå äver.

Men men
    sånt är livet.

Fick förresten tag på en nanna BM på samma ställe och hon menade på att om det finns bakterier i uriven så ser de även villken sort det är. Jag kommer inte behöva ta ett speciellt test för just GBS bakterier.
    Undrar om man vågar lita på det....

• fru AM

Fru FruLLan skrev 2009-06-11 11:48:50 följande:

grrrrrhon är ledig tills på måndag
    Men då kan säkert någon annan BM p mottagningen kolla åt dig. På MamaMia har t o m receptionisten tillgång till provsvar osv!

Frullan - lova mig att - om du ska föda barn innan du fått provsvar - säga till på skarpen på förlossningen att de måste ta urinprov på dig när du kommer in. Vill inte skrämma dig (mer än till lydnad) men GBS är jättefarligt för bebisen (alltså att smittas av under förlossningen). I magen är det tydligen inte farligt (enligt min BM).
  • fru AM

Bra att du fick tag på någon annan Frullan. Skickar de iväg provet så är det nog så som hon sa att de får svar på vilken bakterie som är boven (så de vet vilken antibiotika de ska skriva ut). Det är när de ska kolla själva med såna stickor som det kan bli fel för på dem syns inte GBS särskilt ...

Svar på tråden Livets stora och små frågor