• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

EA - jag har blivit trött under och efter men inte dagen efter. Du kanske är gravid? Attans vad snabbt akupunkturen i sådana fall verkade .

• BrudSommar2006

EA, visst, vi skulle kunna fira hemma med något slags mys, men vad, jag orkar inte ens komma på vad vi ska äta till middag och vad jag kommer att klara av att laga. Iris måste ju ha mat tidigt och jag också så vi kan inte vänta på att maken ska komma hem och ordna åt oss. Inget känns gott just nu.

• Lapinette

BS - kan inte maken fixa lite god hämtmat som han har med sig när han kommer hem? Du kan ju äta lite grann med Iris och sen myser ni lite senare, du och maken.

• Fru E

Lappis-nä gravid är jag inte, tanten har ju precis varit här och åderpålen har inte fått komma till sedan innan tanten.....kanske var alla pannkakor jag åt nyss

• FruCicci

Lappis, fan med...
    Kan meddela att CvL gjorde bort sig ag min kompis, hon hade 3 misslyckade ivfer bakom sig och sen visade det sig att CvL sagt att en åkomma hon hade i musen inte skulle förhindra en graviditet, kompisen gick till ny läkare som opererade henne och konstaterade att det hade en tydlig inverkan. Hon ringde upp CvL o stodpå sig, och fick nu i april ett nytt gtatis försök - OCH blev gravid...
    Men men de kanske var en anledning att de gjorde som de gjorde, återstår att se, men annars om det inte fanns det skulle jag ta strid! Så puckat gjort.

Nu hoppas vi och håller tummarna att allt går vägen ändå!

• Fru E

Sweetan-jodå maken lyckades pricka in storslam på presenter till mig . Rätt storlek både på trosor OCH BH. Trodde aldrig att bh:n skulle passa men den satt perfekt och då har jag ganska svårt i vanliga fall att hitta en bra. Så tack till Victorias Secret

• fru AM

Lappis: dj-la skit av CvL att så självsvåldigt tina upp alla era ägg - borde de inte vara tvungna att kolla med er först!? Men du ska se att det går vägen just pga detta. Slumpen kan skapa storverk - det tror nämligen jag ...! Kram!

Muggles: kan det här receptet ha något med din rabarbergino att göra (om man tillsätter en slurk vitt vin då):
    www.graddhyllan.se/visarecept.php

Efterkontrollen - gick strålande! Hon trodde verkligen inte det var bråck. Dessutom kom vi överens om att OM den nu är bråck så gör det inte ont, syns inte och påverkar inte i övrigt så då gör man ändå inget åt det ... således kan jag släppa detta och gå vidare. Skönt. Hon var vidare extremt imponerad över hur snyggt mitt ärr var ( ) och nickade igenkännande när jag sa läkarens namn (hon som opererade mig) - tydligen känd för att vara noggrann (om än inte så charmig). Hon brydde sig inte om att kolla knipmuskler utan vi kom överens om att det är bra att göra knipövningar. Och så fick jag fritt fram för sex och bad (om än inte samtidigt ... ?)

• fru AM

Frullan: idag har Boris namnsdag! Gratta Borren från oss

• Lapinette

AM - skönt att det inte är bråck men vad är det i sådana fall?

Svar på tråden Livets stora och små frågor