• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

AM, jag gillar nog de flesta kakor, allra bäst är de hembakade (inte av mig). Och jag tycker om nästan all mat.
    Fast äter du så mycket bakverk så att det skulle störa en viktnedgång? (sa jag som har precis upptäckt hur mycket kalorier sånt innehåller)

_koko_ skrev 2009-06-10 11:30:43 följande:
    AM - Mmmmm, egentligen är jag inget kakmonster, föredrar för det mesta bullar och tårtor, men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag småkakor. Shit, det om något måste ju vara ett tant-tecken??
    Haha, japp, det måste vara ett tanttecken. Men så länge du inte har en skål med hårda, ihopklibbade karameller i godisskålen är det ingen fara på taket!

Jag kände mig som en riktig tant igår. Köpte godis som skulle vara JÄTTEsalta, men de var bara salta på ytan, så det slutade med att jag slickade bort den goda ytan och la bort resten. Mot slutet av kvällen hade jag en hög med äckliga, klibbiga godisar!
  • fru AM

Nu måste jag springa till bråckkontollanten dvs efterkontrollen ... Och eskimåerna har inte hörts av! Gaaah

Ses!

• _koko_

Page - Ja, såna där gammaldags rosa bröstkarameller?? Nä, nu hittar jag nog på, men min farmor kallade dem för något liknande...

Sen tycker jag nog att slicka bort ytan och inte äta resten är mer pubertalt än tantigt!

• Page

Tack Telis!!!!

Frejis, bäst att kolla kanske så att det inte är halsfluss!

• _koko_

Och jag måste kolla om kaffemaskinen är lagad... Alla har vi våra uppgifter!

• Page
    _koko_ skrev 2009-06-10 11:55:24 följande:
    Page - Ja, såna där gammaldags rosa bröstkarameller?? Nä, nu hittar jag nog på, men min farmor kallade dem för något liknande...Sen tycker jag nog att slicka bort ytan och inte äta resten är mer pubertalt än tantigt!
    , du har rätt!!!! Beteendet var pubertalt men resultatet såg tantigt ut!

Visst heter det bröstkarameller, fast jag har ingen aning vad det är. Hörde om dem för första gången i Barnen i Bullerbyn. Min första kontakt med Sverige, och jag tyckte att det lät sjukt gott!
  • nennesjuttioåtta

maaat

hahah koko jag vet, det blev helknasigt!! *förvirrad själv*
    bröstkarameller! ELLER BRIDGEBLANDNING!

Page

AM LYCKA TILL!!!!

• Frejis

A M - lycka till på bråckkontrollen!

Koko - mm, du har rätt om menyn på fredag. Deras desserter har även jag blivit intresserad av, det lät gott

Nenne - varmt saltvatten, tack för tipset, han vägrade igår kväll, men är kanske tillräckligt dålig för det idag. Minns proceduren från min barndom, bläh!

Nu ska jag gå ut och äta lunch med min pappa. Får se om vi kan lämna min gata idag eller inte

Svar på tråden Livets stora och små frågor