• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Koko: vänta här - ni får alltså tillbaka lika mycket som jag ska betala! Det var ju det jag sa - det är ju så det funkar.

Tycker faktiskt att staten ska betala ränta för de pengarna de undanhållit skattebetalarna - är det tvärtom så att man är skyldig pengar så är de väldigt snabba med att lägga på avgifter o ränta o dyl!

Fast för några år sedan fick jag plötsligt tillbaka över 600.000 (!). Tråkigt nog ville de ha tillbaka alltihop och lite till bara efter någon månad ...

• Lapinette

Håll tummarna, hon springer nu ut till labbet för att kolla.

• _koko_

BS - Jag tror stenhårt på ditt kinesiska test, låter väldigt vetenskapligt!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 11:08:41 följande:
    Håll tummarna, hon springer nu ut till labbet för att kolla.
    GAAAAH! NU kan jag ju inte gå ut i köket o fixa lunch - förrän jag vet!
  • fru AM

Har hon sprungit tillbaks från labbet nu Lappis?

• _koko_

AM - Japp, tänkte inte avslöja det, men jag ringde till skatteverket och berättade lite om dina oegentligheter, och som tack fick vi det extra de sedan drog från dig.
    Trist att du inte fick behålla de 600'!

Svar på tråden Livets stora och små frågor