• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

ÅÅÅÅÅÅH vad lång tid det tar??!!

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 11:11:44 följande:
    De vet inget än !
    Men hallå! Hur länge får du vänta då?

Nej nu måste jag gå och tröstäta lunch ute i köket.
  • nennesjuttioåtta

aaaaaaaaaarghhhhh!!!!! Vilken jävla sträckbänk! !

• fru AM

"Hallåååå eskimåååerna? Hur går det? Tummarna upp?" *jollrar på grönländska*

• _koko_

Ooooooh, jag har ju kolakakor (sempers glutenfria, har du provat dem fruLlan??) och center i väskan!!!!!!

• Page

Lappis, å hjälp vad irriterande att inte veta något än! Skynda på!!!!

Nenne, grattis på födelsedagen!! Låter som om ni hade en alldeles underbar dag i går. Och jag måste nog hålla med att din make är världens bästa (för dig)!

Mrs B, grattis på bröllopsdagen! Hur många år? Vi firar vår tionde om en månad!

AM, drömmer lite vad jag skulle kunna ha gjort med 600 tusen! Synd att allt skulle tillbaka igen!

• fru AM

Lyllo dig koko! (du heter väl Cookisen av någon anledning antar jag ... )
    Själv har jag lovat mig att inte äta något godis eller några bakverk eller glass innan min skräcködlefödelsedag. Bitter, inte jag inte.

• _koko_

Aargh, precis när jag skulle hämta en kaffe kom kaffemaskinsreparatören (som är är typ varannan vecka)...

Bara så du får lite perspektiv på dina banala problem lappis.

Svar på tråden Livets stora och små frågor