• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

Telis, aha, ska du ut och resa! Jag får hålla mig tills dess då men det blir svårt.

AM, japp, mår som sist och äter som sist så jag tror också på en tjej! Gjorde dessutom ett kinesiskt test häromdagen och fick en tjej som svar, fast då fick jag gissa på en del av frågorna iofs eftersom jag inte kan se hur magen kommer att se ut än och hur hjärtslagen är. Och förresten så orkade jag inte kolla med nål och tråd hur pendeln svänger ovanpå magen så jag gissade där med. När jag tänker efter så var det nog inte så tillförlitligt det där testet...

• fru AM
    Lapinette skrev 2009-06-10 10:45:22 följande:
    AM - är det en analkandes xx-års kris? Själv hade jag ingen kris vid 30 utan levde då i sus och dus med ett förhållande på distans, Sicilien. Nu däremot känns det lite tungt för jag trodde/hoppades nog ändå på att vid 40 sitta i hus med man + 2 barn.
    Inte annalkande - jag är redan mitt uppe i krisen! Kan säga att det inte är en optimal kombination att få bebis precis vid 40årskrisens intåg ... m tanke på det kroppsliga förfallet bl a ...

Tycker verkligen de borde ringa nu LAppis - så du får veta! När ska du åka till studentmottagning?
  • Lapinette

Jag jämkar och hamnar på minus medan maken hamnar på plus. Sen betalar han in mitt minus + att jag får några tusen själv . Vi vill inte låna ut pengar till staten utan tycker det är roligare och bättre att använda dem själva under året.

• Lapinette

AM - jag väntar i några minuter till ... Studenten springer ut 14.00 i Hässelby! Om jag inte hinner dit (för jag har inte jobbat ett jota) så blir det mottagning ute på ön från 16.00.

• Oupsie

Lappis, att de inte ringer borde väl betyda att allt går enligt planerna? Tror jag i alla fall, *håller tummarna*

• fru AM

Idag ska jag på efterkontroll och visa upp både mitt kanske-bråck och mina totalt otränade knipmuskler ... wish me luck!

• Oupsie

fru AM skrev 2009-06-10 10:54:40 följande:

Idag ska jag på efterkontroll och visa upp både mitt kanske-bråck och mina totalt otränade knipmuskler ... wish me luck!
    Lycka till
  • nennesjuttioåtta

oki, vi har ju inte så mycket ränta här med billigt hus (relativt sett). Men de där pengarna hade jag ju shoppat upp på nåt jag inte ens hade kommit ihåg så någon ränta på de pengarna hade jag ju ändå inte fått.

RING RING RING RING TILL LAPPIS NU!!!!!

koko
    40 grader och opåverkad! Vilken Superman!! Är du säker på att Conny inte är en tjej? Hoppas att han kryar på sig fort!!!

BS

• _koko_

AM - Lycka till!!

nenne - Nä, men när det som i vårt fall handlar om 56K hade man ju kunnat få lite ränta för det iaf... I år blir det annorlunda eftersom boräntan är jättelåg i stället, och därför orkar jag inte jämka, man måste hålla så bra koll på det.

Hmm, ja, han börjar ju bli lite långhårig...

Svar på tråden Livets stora och små frågor