• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Page

Kok, JAG har provat kolakakorna! De såg mycket godare ut på förpackningen än vad de var. Bra smak, men ganska hårda!

• Page

AM, varför i all världen har du lovat dig själv nåt sånt?! Låter hemskt jobbigt!

• _koko_

AM - Mmmmm, egentligen är jag inget kakmonster, föredrar för det mesta bullar och tårtor, men ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag småkakor. Shit, det om något måste ju vara ett tant-tecken??

• Frejis

Vilken outhärdlig väntan Lappis, hoppas att det leder till någonting gott! Sade de någonting om hur lång tid det hela kan tänkas ta? *håller tummarna*

Grattis på födelsedagen Nenne och det låter som en härlig överraskning du fick av maken.

Tinga - skönt att småkillarna slipper sond och att de nu äter lite bättre. Hoppas att de nya näringsdrycken boostar deras vilja att äta och att de gillar den nya smaken.

Frullan - stora stödkramar till dig! Fy vad jobbigt det låter och vad dumt att du fick psykologtid så sent i graviditeten. Hoppas bara att det är en vettig människa som du får träffa.

A M - kan föreställa mig att det känns att fylla jämnt om en månad. Undviker med flit att använda adjektiv för att beskriva hur det känns, det får du fylla i själv

Myomet har inte bestämt sig vad det vill äta lunch på fredag, det beror på hur hon känner sig. Igår kunde jag gå max två kvarter och fick jättemycket sammandragningar - det är väl inte så bra eller? Jag fattar som vanligt ingenting förutom att jag inte kan gå. Men det går kanske bättre på fredag, ska först klara av ett läkarbesök på DS imorgon.

Telis - håller tummarna redan nu. Det var förresten en rätt så tidig tid. Kan du skicka sms även till mig för att jag kan inte heller hur det gått för dig under förmiddagen?

Ore - dags för RUL, härligt. Är det på mvc som ni ska göra det? Det är definitivt en upplevelse håller tummarna även för dig.

Piggis - trevlig resa och vilka godsaker ni tar med er

• _koko_

Page - Va? Jag tycker tvärtom, de är godare än de ser ut! Men det kanske är mina gravidcravings som talar...

• Page

Angående ålder, i går försökte jag omedvetet lura min jämngamla kompis att hon fyller 32 år! Fattar inte att vi har blivit så "gamla". 32+1 ska det va!

• Page

Koko, jag tycket också att de var godare än vad de såg ut att vara i verkligheten, men på förpackningen såg de verkligen så möra ut. Jag ska försöka att släppa det ämnet nu, för som alla vet har jag en tendens att babbla om sånt i all evighet!

Frejis, dumma myom (där har vi en riktig skräcködla!!) som hindrar dig!

• fru AM
    Page skrev 2009-06-10 11:30:42 följande:
    AM, varför i all världen har du lovat dig själv nåt sånt?! Låter hemskt jobbigt!
    För att jag har massa kilo efter graviditeten som jag vill bli av med ... Det ÄR hemskt och svårt att avstå men det blir lättare för var dag (låter som en AA-are ...)

Kokisen: du om någon förstår nog hur det är av avstå från mördegskakor ...

Frejis: avvaktar Myomets lunchätarbeslut!
  • fru AM

När jag röjde runt på sicilien för sex år sedan råkade vi (jag och kompisen) säga till våra flörtar att vi var 27 (hon) och 25 (jag). De svalde det med hull och hår. (Förmodligen med tanke på hur tantiga italienska treyttio+-are blir när de skaffar barn och familj). Till saken hör att de var 25 & 27 de också ...

Svar på tråden Livets stora och små frågor