• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

Grattis på bröllopsdagen BS!!! Fira med sängläge (makens ryggskott) och smågodis, vet ja!

• Oupsie

Angående önskeålder tycker jag att 24 var ganska lagom

Egentligen är nog de flesta åldrar helt ok så länge man känner sig "i fas" med den. Själv har jag en sådan jäkla åldersnoja just nu trots att jag egentligen inte alls är gammal men jag känner inte att jag är där jag hade önskat att jag vore idag, om ni förstår vad jag menar.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2009-06-10 10:33:04 följande:
    Åh, vill ha det där hemmatestet för kille/tjej, kan man beställa det någonstans tro?
    Du mår ju som sist - med samma cravings, eller hur!? Så du får en tjej!
  • Lapinette

BS - systern jag pratade med (kommer aldrig ihåg namn tyvärr) sa att hon skulle ringa onsdag förmiddag. Antar att de tog ut dem imorse, typ 8.00 och lär se efter ett par timmar om de klarade processen eller ej. Tror jag?!

• fru AM

Nu måste vi sluta prata om ålder annars får jag akut mid life crisis på bästa sändningstid!
    Kom ihåg att jag fyller skräcködla om en månad. Gaaaaahhhh

• Piggelin1

Bara ett snabbt hej - mannen håller på att packa bilen & snart drar vi!

Ska handla färska räkor & havskräftor på vägen till flygplatsen, denna raritet är väldigt sällsynt & uppskattad uppe i Norrland Kylväska & sen checka in, så funkar det finfint!

Vilken superduperunderbar make du har, Nenne!

Snaily - ska tänka på dig när vi sitter på flyget!

Hann bara läsa ett par sidor nu, men får försöka läsa ikapp när vi är hemma igen!

Telis - lycka till på VUL imorgon!!

Kramar

• Lapinette

Skäcködla ... det måste vara typ 80 år!!!

• Ore

Tycker att Nennes åler är suverän, vet att det var vid 23 års ålder som jag tyckte att det kändes konstigt när jag skulle börja säga att jag var 24 istället. Vet att jag några månader efter 24-årsdagen ff sa 23... Så jag tror att jag gillade den åldern!

BS: Grattis på bröllopsdagen. Ni kanske får ha firandet kvar till senare, när ryggskott och illamående inte stör längre...

Tinga: Grattis till att ha fått sålt lägenheten till ett bra pris! Skönt att slippa topplån OCH kunna renovera!

• Oupsie

AM: Det är nog ingen fara. Du vet väl att 40 är det nya 30. Alltså blir du 9 år yngre om en månad

• Telis

BS, om du orkar vänta till i september så kan jag köpa ett åt dig. Funderar på att köpa ett till mig själv också. (Om allt går bra, peppar peppar igen)

Svar på tråden Livets stora och små frågor