• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

ehhhiiiiiihihihihihihi! *sprattlar omkring*

• nennesjuttioåtta

mugglespuggles
    hahaha, sant!!! en lugn lunk med en hunk som ibland luktar skunk!

• Lapinette

Inser när jag pratar med mina singelväninnor (träffade en igår som precis inlett ett nytt förhållande) hur jäkla bra jag har. Kom hem efter ett glas vin och en massa snack till maken, damp ned i soffan och talade om hur jäkla BÄST han är. Blir ni också så när ni har varit ute?

• nennesjuttioåtta

JAAAAA fy fan vad skönt att man inte är singel och behöver vara där ute

• kängu

När jag o maken var och käkade tapas igår så hade de alkoholfri öl, jag blev superglad!!!

Lappis, håller tummarna för eskimårna!!!!

Håller med Muggles, hellre lugn lunk med den bästaste!!

• nennesjuttioåtta

åååh åh åhåhå TAPAS!!

• Telis

Muggles, nej den ligger fortfarande på kylning hemma. Jag är så jämrans illamående på kvällarna.

• Ore

Nenne: GRATTIS! Och vilken supertrevlig överraskning av din man!

Lappis: Håller tummarna HÅRT för dina eskimåer!

Tinga: Härligt med viktuppgång för både Piff och Puff! Hoppas att näringslösningen gör att det blir ännu bättre (hoppas de gillar den!). Det går åt rätt håll, heja er!!!

FruLlan: Skönt att höra att du fått en psykologtid, men precis som du själv säger så borde du fått den tiden för länge sedan. KRAM!

Det drar ihop sig för BB för både Kängu och Frullan nu... Spännande!!!

Mitt RUL imorgon är 07:30, men gud nåde den som håller tummarna för mig. Alla tummar för Telis imorgon! (Tror mitt RUL går strålande ändå ) Även om de ringde och försökte boka om tiden nu i morses, mycket märkligt. Litet "Om vi kunde så ville de gärna boka om den, men kunde vi inte så fick vi ha kvar samma tid". Så då valde jag att ha kvar den, har ju planerat in en intensiv shoppingrunda efteråt innan jag återvänder till jobbet, och jag tror att maken har möten med jobbet också...

Låter inte som jag missade så mycket som tittade på friidrott istället för programmet om paret som var ofrivilligt barnlösa... Märkligt upplägg, om hon blev gravid av att vänstra...

• Lapinette

Skitsvårt att koncentrera mig idag !

• Oupsie

God morgon!

Grattis Nenne!

Hoppas att allt går bra med dina eskimåer Lappis så att du får fira ditt brorsbarns student. Och att de växer (för det gör de väl?) och blir starka till helgen så att de gärna stannar i magen i nio månader eller så.

Gud, vilket ångestframkallande film det lät som

Svar på tråden Livets stora och små frågor