• Telis

Livets stora och små frågor

En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

• Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

Och kramar till Nenne också, hoppas att det slutar göra ont snart!

Ja, nu får du inte släppa tumgreppet på ett dygn, Frullan.

• nennesjuttioåtta

frullan!
    *kramar om*
    Förstår att det känns överjävligt och tungt men nu får du äntligen träffa en psykolog och det kanske är just efter förlossningen som du behöver hjälpen mest?!?!

Såg den där kortfilmen igår om paret som var barnlösa. Hur tror ni den slutade? Jo hon råkade sätta på sin kompis och blev naturligtvis gravid. Jag och P bara gapade. Vad fan ville de säga med det? Att man borde leta ny partner för att bli på tjocken, jävla idioter som harvar med samma dåre trots att det inte blir nåt. Nej, den hade jag gärna varit utan. Och så var paret mest osams ändå och inte förstod varandra att man var ledsen för att det inte funkade. Jaja, så har väl en del men vi kände inte igen oss mer än resonemanget att det är så jävla sjukt orättvist.

• nennesjuttioåtta

åååååh jag biter på naglarna nu, hoppas det gått bra för eskimåerna att tina!

• snaily

GRATTIS på födelsedagen Nenne!
    Vilken härlig utflykt ni hade, håller med om att du måste ha världens bästa man

Såg kortfilmen igår, tyckte också den var lite konstig!

Frullan, vad vidrigt att du ska må så dåligt . Bra med psykologhjälp - även om den kommer sent, men förhoppningsvis inte FÖR sent! Skickar kramar!!

Grusiga ögon idag efter nattjobb. Hoppas på lugn dag.

• nennesjuttioåtta

fy fan vad jag har dålig arbetsmoral idag.

• snaily

Idag är det 16 år sen jag tog studenten - galet länge sen!!

• nennesjuttioåtta

alltså, att det gör ont i tuttarna gör inte så mycket! De är så sjukt snygga nu så de får gärna stå rätt ut och vara fyllda med cement.

Jag har ingen mensvärk att prata om, förutom igår innan kajakturen men då sköljde jag ner panodilen i bilen genom att halsa ur vinflaskan (kändes lite halvbra men det var ju mitt ute i skogen och det var ju faktiskt alkoholfritt - GOTT btw, smakade druvjuice!).

• Telis

Nenne, vad var det för alkofritt? Jag har bara provat en sort och den var apäcklig.

• Lapinette

nenne - när skulle du på koll? Jag hoppas verkligen att allt kommer ut ... tänker på mitt utomkveds.

EA - nålarna sätts på olika ställen beroende på var i cykeln du befinner dig och vad det är som ska regleras. Min akup känner på min puls flera gånger under tiden jag ligger med nålar och ibland sätter hon i en extra nål här och där under tidens gång för att få en reaktion. 350 kr/gång är i mina öron billigt för ett besök. Jag betalade 500 kr/gång hos min förra och hos den här blir det ca 800-900 inklusive örterna. Ja, det hela leder till den allmänna barnlöshetskonkursen.

Mrs B - härligt att få fira makens hemkomst!

Telis - håller tummarna för ett superhärligt och bra VUL!

Tinga - grattis till viktuppgången, ja inte din utan Piff och Puffs.

Gällande skatten så får vi vänta till augusti då vi inte kan deklarera på nätet (har för mycket krångligheter).

Och gällande eskimåerna så borde de vara uttagna ur frysen och känna sig väl hemma i detta kalla väder. Hoppas, hoppas att det går vägen.

Svar på tråden Livets stora och små frågor